به گزارش پارس به نقل از ایسنا، براساس اعلام سایت رسمی وزارت امور خارجه روسیه، وزیر خارجه روسیه پس از مذاکرات ایران و ۱+۵ در ژنو گفت: مذاکراتی خیلی معین و طولانی برگزار شد. ولی وقت بیهوده تلف نشده است. همه قبول دارند که ما اساسی برای فعالیت مشترک داریم تا بتوانیم به طور مشترک پارامترهای حل مساله هسته یی ایران بر اساس شرایط مندرج در تصمیمات آژانس بین المللی انرژی هسته یی، شورای حکام آن و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را تعیین کنیم.

او با بیان این که قرار گذاشتیم مذاکره را ادامه دهیم افزود: مدیران سیاسی مسوول این کار خواهند بود. وزیران موافقت کردند – و این نظر مشترک اعضای « ۳+۳» و وزیر امور خارجه ایران است – که فعالیت باید بر اساس اصل اقدام مرحله به مرحله و متقابل برگزار شود.

لاوروف ادامه داد: این اصلی است که طرف روس مدت طولانی پیش برده و اینک این اصل به طور نهایی به عنوان اصل پایه برای تدارک سند مشترک « ۳+۳» و ایران به کار گرفته می شود. بار دیگر تکرار کنم که هدف نهایی ما تأمین اجرای کامل تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد بود.

وزیر خارجه روسیه گفت: مایلیم به نقش برتری که هیات آمریکا به ریاست جان کری در جهت پیش بردن رویکردهای قابل قبول برای ایران ایفا کرد اشاره کنیم. معتقدیم این امر در مرحله کنونی اهمیت خاصی دارد. البته نیل به توافق در مورد تمام جزییات میسر نشد ولی بستر فعالیت سازنده موجود است. فکر می کنم در آینده نزدیک در ملاقات با مدیران سیاسی روی طراحی سند مشترک فعالیت می شود.