به گزارش پارس به نقل از مهر، پایگاه المدی پرس نوشت: یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کرد: انفجار بمبی که از سوی افراد ناشناس در خودروی یک مسئول اطلاعاتی وزارت کشور عراق کار گذاشته شده بود سبب کشته شدن وی شد.

از سوی دیگر منابع عراقی از انفجار بمب در ابوغریب در بیست کیلومتری غرب بغداد و کشته شدن دو نفر و زخمی شدن پنج نفر دیگر شد.

از سوی دیگر سرتیپ سرحد قادر مسئول امنیتی ارشد کرکوک گفت: نیروهای امنیتی و ارتش در عملیاتی در مناطق طار البغل، الحجل تعدادی از نیروهای گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام را بازداشت کرد.

یک منبع وابسته به پلیس استان نینوی بیان کرد: افراد مسلح ناشناس امروز با حمله به یک مرکز ایست بازرسی پلیس عراق در موصل جدید در غرب موصل یک پلیس را کشتند.

منابع نظامی عراقی در استان الانبار اعلام کردند: افراد مسلح ناشناس به سوی خودروی غیرنظامی در منطقه ای در شرق فلوجه تیراندازی کردند و یک نفر را کشتند و دو نفر دیگر را زخمی کردند.

یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان نینوی بیان کرد: در اثر انفجار بمب در مسیر گشتی ارتش عراق در شمال موصل یک نظامی کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

منابع نظامی عراقی در استان صلاح الدین از انفجار بمب در مسیر گشتی پلیس عراق در روستای البوعجیل در ده کیلومتری شرق تکریت و کشته شدن یک نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر خبر دادند.

از سوی دیگر فاضل برواری فرمانده نیروهای ویژه عراق گفت: حدود چهار هزار عامل انتحاری از کشورهای عربی در کشتار زنان، کودکان و سالخوردگان دخالت داشته اند.

وی افزود: از مجموع این افراد ۱۲۰۱ نفر فلسطینی و اردنی خود را منفجر کرده اند، ۳۰۰ نفر سعودی، ۲۵۰ نفر یمنی، ۲۰۰ نفر سوری، ۹۹ نفر مصری، ۴۴ نفر تونسی، لیبی۴۰ نفر و قطر، امارات و بحرین با بیست عامل انتحاری در این انفجارهای عراق دخالت داشته اند.

این درحالی است که یک منبع نظامی عراقی از کشته شدن یک سروان عراقی در اثر حمله افراد مسلح به یک مرکز پلیس در جنوب فلوجه در استان الانبار خبر داد.