به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، جن پساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما به دادگاه حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر و تصمیمات اتخاذ شده احترام می گذاریم. این مساله یک موضوع حقوقی و داخلی در داخل مصر محسوب می شود.

وی افزود: موضع ما در قبال محمد مرسی، رئیس جمهوری مخلوع مصر همانند سابق است. ما معتقدیم که وی باید آزاد شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: برای داشتن یک روند کامل و دقیق به سمت جلو یک پروسه کامل سیاسی نیازمند است. ما معتقدیم که تمام احزاب و گروه ها در مصر باید فرصت حضور در این پروسه را داشته باشند. البته این امر تا حدودی دشوار است چرا که تعداد زیادی از اعضای یکی از گروه ها دستگیر و بازداشت شده اند.

خبرنگاران طی چند روز گذشته از وزارت امور خارجه آمریکا خواسته اند تا در مورد وضعیت متناقض دولت واشنگتن در قبال دیکتاتور سابق مصر و رئیس جمهور مخلوع این کشور اظهار نظر کند.

مبارک پس از سرنگونی در اوایل سال ۲۰۱۱ میلادی متهم و به حبس ابد محکوم شد اما روز پنجشنبه این دیکتاتور ۸۵ ساله مصری آزاد و به حبس خانگی محکوم شد.

مرسی نیز که سال گذشته میلادی به صورت دموکراتیک از سوی ملت مصر به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شده بود در سوم ژوئیه سال جاری میلادی توسط ارتش از قدرت برکنار شد و هم اکنون در منطقه ای مخفیانه تحت حفاظت است.