به گزارش پارس به نقل از فارس، ، " میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در مسائل خاورمیانه بعید ندانست که دیدار بعدی نمایندگان گروه ۴جانبه (روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا) در خصوص حل و فصل مشکلات خاورمیانه ممکن است در زمان سفر" سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه به نیویورک در اوایل ماه آگوست صورت بگیرد.

بوگدانوف با اشاره به اینکه طرف روسی مدتهاست آمادگی خود برای برگزاری نشست گروه ۴جانبه را اعلام کرده، افزود: اکنون بسیاری از مسائل به مواضع شرکای آمریکایی ما در این رابطه بستگی دارد.

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد: " جان کری" وزیر خارجه آمریکا به تماس های شخصی خود با طرف های فلسطینی و اسرائیلی ادامه می دهد. ما هم دارای کانال های تماس خاص خود با دو طرف هستیم و دقیقا دو روز قبل" زیپی لیونی" وزیر دادگستری اسرائیل که پاسخگوی مسائل مربوط به فلسطین است، به مسکو سفر کرده بود و روز دوشنبه گذشته نیز ما با نمایندگانی از جنبش فتح دیدار و مذاکره داشتیم.

بوگدانوف گفت: ما امیدواریم که دوستان فلسطینی ما ارزیابی خود از اوضاع را زودتر انجام دهند و نظر خود در مورد ادامه مذاکرات با اسرائیل را اعلام کنند. موضع گیری روسیه در این رابطه بر این اساس است که لازم است تا به توافقی مورد نظر همه طرفین دست یافت و در ضمن باید حقوق بین المللی که برای همه روشن است نیز کاملا رعایت شوند.

این دیپلمات بلندپایه با ذکر اینکه نشست بعدی گروه ۴جانبه ممکن است در زمان سفر ماه آگوست سرگئی لاوروف به نیویورک برگزار شود، تاکید کرد: ما با هر دو دست از این نظریه حمایت خواهیم کرد، چرا که به عقیده ما این مذاکرات باید هر چه سریعتر انجام شوند.