به گزارش پارس به نقل از فردانیوز، حجت الاسلام محسن غرویان با بیان اینکه اصولگرایان ۲ راه برای بازسازی جریان خود پیش رو دارند، اظهار داشت: اولین کاری که اصولگرایان باید انجام دهند این است که جلوی افراطیون را بگیرند و در دومین گام باید به وحدت برسند. عامل اصلی شکست جریان به اصطلاح اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم افراطیون بودند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همین افراطیون بودند که گفتند وحدت معنا ندارد و نباید اصولگرایان با یکدیگر به وحدت برسند. از همین رو لزوم جلوگیری از فعالیت بیشتر این افراطیون ضروری است و از این طریق است که می توان به وحدت رسید.

این استاد حوزه ودانشگاه یکی دیگر از آفات اصولگرایی را انحصار طلبی دانست و افزود: انحصار طلبی مانع اصلی اصولگرایان است. اینکه کسی فکر کند فقط خودش درست می گوید و تنها خود را قبول داشته باشد امر صحیحی نیست. بعضی ها فقط فکر می کنند خودشان احساس تکلیف کرده اند و فقط آنها هستند که می توانند کشور را نجات دهند.

غرویان ضمن دعوت اصولگرایان به وحدت، عنوان کرد: اصولگرایان باید با هم گفتگو کرده و با یکدیگر جلساتی داشته باشند. نه اینکه هر کس درگوشه ای حرف خودش را بزند. انتخابات نشان داد که اصولگرایان برای شنیدن حرف های مردم نباید پشت درهای بسته بنشینند و بدون اطلاع از مشکلات اجتماعی مردم برای آنها تصمیم گیری کنند. مسائل اجتماعی مردم با تصمیم گیری در اتاق های اشخاص رفع نمی شود. مردم در کوچه و بازار مسائل و مشکلاتی دارند که برای برطرف کردن آنها، اصولگرایان باید به همین کوچه و بازار آمده و مشکلات را از نزدیک ببیند و لمس کنند.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیة در ادامه حسن روحانی را فردی اعتدال گرا دانست و گفت: به نظر من جریان آقای روحانی جریانی نیست که با اصولگرایی فاصله داشته باشد. اصولگرایی درجات متعددی دارد و آقای روحانی نیز به دلیل عضویت در جامعه روحانیت مبارز شهر تهران جزو اصولگرایان به شمار می رود.

حجت الاسلام غرویان در بخش پایانی اظهارات خود، بهترین عنوان برای جریان حسن روحانی را جریان اعتدال گرا خواند و افزود: امروز جریانات کشور به سه دسته اصولگرایان، اصلاح طلبان و اعتدال گرایان تقسیم شده است. آقای روحانی نیز جزو اعتدال گرایان است و مردم نیز در این انتخابات نشان دادند که خواهان این جریان بوده و افراط و تفریط را نمی پذیرند.