به گزارش پارس به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس به اظهارات دیروز الهام مبنی بر بازگشت و رجعت احمدی نژاد واکنش نشان دادند.

موضوع رجعت احمدی نژادبرگرفته ازتفکر انجمن حجتیه است

عضو فراکسیون روحانیون مجلس برخی ادعاها درباره رجعت و ظهور از سوی احمدی نژاد و همفکران او در دولت را گزاف و سنگین توصیف کرد و یادآور شد: کسانی که مسائل انتظار و مهدویت را به این صورت در جامعه مطرح میکنند، با انجمن حجتیه ارتباط فیزیکی یا فکری دارند.

محمد باقری با اشاره به اظهارات احمدی نژاد و الهام مبنی بر بازگشت و رجعت احمدی نژاد همراه با حضرت ولیعصر (عج) در زمان ظهور گفت: در دولت احمدی نژاد فرصتی فراهم شد تا افرادی که کارشناس و صاحب نظر نیستند در حوزه های مختلف اظهار نظر کنند؛ در بحث مهدویت و انتظار نیز هر یک از دولتمردان به خود اجازه داد تا برداشت خود از موضوع رجعت و ظهور را در جامعه مطرح و با اعتقادات مردم بازی کند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: برای کشور ما که به عنوان شیعه در جهان مطرح است و می خواهیم در جهان معاصر، زمینه طرح بحث های کارشناسی در موضوع مهدویت و انتظار را ایجاد کنیم، طرح اینچنینی مسائل، وهن شیعه است و برای ایران اسلامی در عرصه جهانی نیز می تواند مشکل ساز باشد.

وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی، موضوع بسترسازی برای ظهور حضرت ولیعصر (عج) و حکومت جهانی حق را دنبال می کند و نه فقط آقای احمدی نژاد و دولت او، یادآور شد: برخی ادعاها از سوی احمدی نژاد و همفکران او در دولت گزاف و سنگین است؛ موضوع انتظار فرج و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت (ع) همواره مطرح بوده و امام راحل (ره) نیز از سال ۴۲ آن را به عنوان یک رویکرد کلی جامعه اسلامی ایران مطرح کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: روحانیت شیعه و به خصوص نظام جمهوری اسلامی ایران نیز همیشه به دنبال این موضوعات بودند و طرح چنین بحث هایی که احمدی نژاد برای استقرار حکومت جهانی تلاش میکند، تخطئه کردن جایگاه ولایت فقیه است.

وی با انحرافی دانستن چنین تفکری تصریح کرد: سوق دادن مردم به سوی مسیرها و مسائلی که انجمن حجتیه دنبال میکرد، دور کردن این جامعه معتقد از اصول و باورهای دینی است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس عنوان کرد: کسانی که مسائل انتظار و مهدویت را به این صورت در جامعه مطرح میکنند، با انجمن حجتیه ارتباط دارند و یا به صورت فکری و روحی با آن نزدیک هستند.

سخنگوی دولت در همایش خادم مظلوم که در امروز (نیمه شعبان) برگزار شد، اظهار کرده احمدی نژاد در زمان ظهور امام زمان (عج) با رجعتی دوباره باز خواهد گشت.

احمدی نژاد نیز در این مراسم ادعا کرده که با صاحب اصلی برمیگردد.

معارف دینی؛سکه و نشان دولتی نیست که یاران احمدی نژاد آن ها را به تاراج برند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات غلامحسین الهام مبنی بر این که احمدی نژاد با حضرت ولی عصر (عج) به زمین بازخواهد گشت تصریح کرد: در روزهای اخیر شاهد بودیم که آقای احمدی نژاد نشان های دولتی و سکه به تاراج گذاشت و این رفتار در شان یک رییس جمهور نبود اما اطرافیان آقای احمدی نژاد و شخص ایشان باید بدانند که ادبیات و معارف دینی را نمی توان با این رفتارها به تاراج گذاشت.

جواد جهانگیرزاده در خصوص اظهارات غلامحسن الهام مبنی بر بازگشت محمود احمدی نژاد همراه با امام زمان (عج) گفت: دوستان آقای احمدی نژاد باید بگذارند این روزهای آخر ایشان با قدری آرامش سپری شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: به نظر می رسد برای آقای الهام از غیب به الهاماتی دست پیدا می کنند اما باید به ایشان تاکید کرد که این استفاده از ادبیات آسمانی و مذهبی برای آدم های معمولی که در حوزه سیاست حضور دارند، کار درستی نیست.

جهانگیرزاده هم چنین تصریح کرد: هیچ گاه رهبر انقلاب در مورد امام (ره) چنین مصداقی را به کار نبردند و اگر بنا باشد از چنین ادبیاتی استفاده شود، انتظار سخن گفتن از علما و مراجع در این خصوص است.

وی ادامه داد: این که آقای احمدی نژاد مطرح کند چاولز با ولی عصر (عج) می آیند و روز دیگر آقای الهام این اظهارات را در مورد رییس جمهور مطرح کند، خدمتی به دین نیست.

جهانگیرزاده استفاده سیاسی از معارف دینی را به ضرر دین و گویندگان این اظهارات توصیف و تصریح کرد: بسیاری از سیاستمداران آمدند و رفتند و آنچه باقی می ماند چراغ دین است و چراغ دین را نباید با افراد کم سو کنیم.

وی ادامه داد: کسی از آقای الهام به عنوان معاون رییس جمهور انتظار شماتت و مزمت ایشان را ندارد اما اگر می خواهند بزرگنمایی نیز داشته باشند و گزافه ای نیز بگویند بهتر از ادبیات سیاسی و حقوقی استفاده کنند و بدون شک این اقدام مطلوب تر خواهد بود.

جهانگیرزاده در این خصوص تاکید کرد: از شخصیت علمی مثل آقای الهام انتظار این ادبیات نمی رفت اما بعضا دوستان در محافل و مجالس حرف هایی می زنند که باعث نگرانی است.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهد بودیم که آقای احمدی نژاد نشان های دولتی و سکه به تاراج گذاشت و این رفتار در شان یک رییس جمهور نبود اما اطرافیان آقای احمدی نژاد و شخص ایشان باید بدانند که ادبیات و معارف دینی را نمی توان با این رفتارها به تاراج گذاشت.

جهانگیرزاده تصریح کرد: نباید زحماتی که آقای احمدی نژاد با این ادبیات ضایع شود چرا که قرار دادن ایشان در صف اولیا و رجعت کنندگان برداشت سخیفی و غیر قابل توجیه از معارف دینی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه خاطر نشان کرد: از علمای دینی انتظار می رود نسبت به این اظهارات واکنش های مناسب داشته باشند تا این حوزه ها دیگر مورد چنین سواستفاده هایی قرار نگیرد.

نتیجه حماسه۲۴خرداد، " نه" بزرگ به خرافه گرایی های دولت احمدی نژاد بود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت احمدی نژاد با سوءاستفاده از دین باور و اعتقادات مردم را به سخره گرفت، گفت: دعا کنیم تا دیگر تجربه دولت دهم تکرار نشود.

کمال الدین پیرموذن با بیان اینکه دولت نهم و دهم با عبور از ولایت فقیه ادعای رابطه مستقیم با امام عصر (عج) را مطرح کردند، توضیح داد: دولت نهم و دهم طی هشت سال گذشته دائماً با استفاده ابزاری از دین باور، اعتقادات و دین مردم را به سخره گرفتند و از این رو جوانان این مرز و بوم نباید اظهارات باطل این افراد را به نام دین اصیل باور کنند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مسئولان دولتی طی هشت سال اخیر به شدت تحت تاثیر تملق گویی های اطرافیانشان شده بودند و خودشیفتگی به زبانشان خوش آمده بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم، ادامه داد: دولت در هشت سال اخیر توسط یه عده افراطی اداره می شد و اینان همانا مصداق فرمایش رسول اکرم (ص) هستند که می فرمود افراطیان بهره ای از دین نبرده اند.

وی با یادآوری ویژه خواری ها و سوداگری های که دولت نهم و دهم باعث و بانی آنها بود، افزود: دولت طی هشت سال اخیر با نهادینه کردن فرهنگ گداپروری و صدقه خواهی سعی داشت تا ملت عزتمند ایران را به صورت طفلی در بیاورد که باید همواره چشم به دستان دولت داشته باشد.

پیرموذن تصریح کرد: طی هشت سال گذشته متاسفانه ویژه خواری مطلق در کشور رواج یافت و عاملان اصلی آن هم برخی از اطرافیان رئیس جمهور بودند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم و تاریخ انقلاب اسلامی هرگز خاطره تلخ اختلاس سه هزار میلیاردی را که دولت بستر سازی اصلی آن بود را فراموش نمی کنند و مسئولان دولت دهم کار را به جای رساندند که باید دعا کنیم تا در طول تاریخ انقلاب اسلامی تجربه دولت نهم و دهم تکرار نشود.

پیرموذن ادامه داد: قوه قضائیه در این رابطه ساکت نشیند تا عمر این دولت به سر بیاید بلکه بسیاری از افرادی را که در نهاد ریاست جمهوری و در اطراف رئیس جمهور مشغول ویژه خواری بودند را پای میز محاکمه بکشاند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم، افزود: طی هشت سال اخیر بی قانوی، خود محوری و عدم التزام به عقل جمعی چهره برجسته دولت بود و انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور دور یازدهم نه بزرگی به این سوء عملکرد بود.

وی ادامه داد: در حالی که دولت دهم غرق در چاپلوسی و تملق شده و در سودای عبور از مقام معظم رهبری بود، روحانی به عنوان رئیس جمهور آینده و ماحصل حماسه سیاسی مردم ایران در دیدار با رهبری به خاطر تعلق خاطر به مقام معظم رهبری تنها سه خواسته از ولی فقیه خود داشت و آن حمایت، هدایت و دعا برای دولت یازدهم بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: حماسه مردم در ۲۴ خرداد در واقع نه بزرگی به مدیریت شخصی مدارانه دولت دهم بود.

آقای الهام در جایگاهی نیست که درباره یاران امام زمان (عج) اظهار نظر کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از اظهارات غلامحسین الهام مبنی بر این که احمدی نژاد با حضرت ولی عصر (عج) به زمین بازخواهد گشت تصریح کرد: آقای احمدی نژاد تنها جایی که باید حاضر شود در دادگاه برای پاسخگویی به ظلمی است که به مردم و حزب اللهی ها کرده است چرا که اگر قرار باشد امثال آقای چاولز و احمدی نژاد همراه با امام زمان (عج) بیایند که باید در آن دوره نیز منتظر فجایعی مثل اختلاس ۳ هزار میلیاردی باشیم.

منصور حقیقت پور در خصوص اظهارات غلامحسن الهام مبنی بر بازگشت محمود احمدی نژاد همراه با امام زمان (عج) گفت: این حرف بسیار نامربوط است و این دست از مسائل حوزه هایی است که علما و مراجع به آن ورود پیدا نمی کنند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: آقای احمدی نژاد تنها جایی که باید حضور و ظهور پیدا کند نه همراه امام زمان (عج) که دادگاه است تا به ظلم هایی که به مردم کرد، رسیدگی شود.

حقیقت پور در ادامه این مطلب تاکید کرد: آقای احمدی نژاد به خاطر تحقیر حزب اللهی ها، به خاطر شکستی که به اصولگرایی تحمیل کرد باید به دادگاه برود و آقای الهام نیز حرف بی جایی زده است و از اساس در جایگاهی نیست که بخواهد در خصوص یاران حضرت ولی عصر (عج) اظهار نظر کند.

وی ادامه داد: گویا اطرافیان آقای احمدی نژاد احساس کرده اند عده ای آدم خل وضع، مردمان این کشور هستند که هر چه گفتند قبول کنند؟

حقیقت پور هم چنین در این خصوص افزود: حضرت امام (ره) با آن عظمت و بنیان هرگز در این حوزه ها ورد پیدا نکرد و قطعا مراجع ما آرام نخواهند نشست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر قرار باشد امثال آقای چاولز و احمدی نژاد همراه با امام زمان بیایند که باید در آن دوره نیز منتظر فجایعی مثل اختلاس ۳ هزار میلیاردی باشیم.