پارس به نقل از کیهان: موسوی خوئینی ها با اشاره به فراهم نشدن مجال نامزدی برای خاتمی و هاشمی گفته است با شرکت در انتخابات به هر قیمت مخالفم این به زیان ماست.
به گزارش وبسایت و کمپین ائتلاف اصلاح طلبان، موسوی خوئینی ها پانزدهم خرداد با جمعی از اعضای « کمپین ائتلاف عارف-روحانی برای فردای ایران» دیدار کرده و درباره ائتلاف دو کاندیدا گفته است: نظر بنده درباره انتخابات همان چیزی است که در آبان ماه سال گذشته گفته ام و تاکید کردم که من با شرکت در انتخابات در هر حال و به هر قیمتی موافق نیستم و چنین مشارکتی به زیان جریان اصلاحات و به زیان تفکر اصلاح طلبانه است.
وی با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات باید عزتمندانه باشد، یادآور شد: شرکت در انتخابات باید در چارچوب پیشبرد اهداف اصلاح طلبانه باشد، ما نباید به جریانی که حضور موثر اصلاح طلبان در حاکمیت را برنمی تابد اجازه دهیم ما را به راهی بکشاند که بن بست است.
وی اضافه کرد: اگر خاتمی نامزد می شد، تمام اصلاح طلبان و بدنه اجتماعی حامی آنان حمایت می کردند ولی مخالفان ریز و درشت چنان رفتار کردند که آقای خاتمی بهترین راه ممکن را انتخاب کرد و با وجود درخواست های گسترده از سراسر کشور وارد صحنه انتخابات نشد تا مخالفان بار دیگر به خاطر یک دستمال، قیصریه را به آتش نکشند. پس از قطعی شدن عدم حضور خاتمی و در اوج یأس و ناامیدی حاکم بر جریان اصلاح طلبان آقای هاشمی برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت نام کرد ولی متاسفانه بی تدبیری نه تنها کشور را از یک فرصت محروم کرد که گویا مهر باطله بر شناسنامه انقلاب زده شد (! ) که سالها است این مهر را در جامعه از اعتبار انداخته اند.
موسوی خوئینی ها می گوید: چون راههای اصلی ورود در انتخابات را بر روی اصلاح طلبان بستند باید بسیار هوشیار باشیم که ما را به راههایی نکشانند که بن بست است. موسوی خوئینی ها افزود: نکته مهم دیگر که غفلت از آن بسیار زیانبار است این است که اصلاح طلبان نباید اعتبار گذشته خود را با حرکتی نسنجیده مخدوش کنند و امروز مهندسی انتخابات بر این اساس پیش می رود که نه تنها اصلاح طلبان پیروز انتخابات نباشند بلکه اعتبار گذشته خود را نیز از دست بدهند.
موسوی خوئینی ها سال گذشته خواستار تعیین شرط هایی نظیر رفع حصر موسوی و کروبی و آزادی بازداشت شدگان برای شرکت در انتخابات شده بود. او از حامیان سرسخت هاشمی رفسنجانی است که اکنون ژست حمایت از وی را گرفته و گفته می شود در اتخاذ تصمیم هل دادن هاشمی به سمت تقابل با نظام ایفای نقش کرده است.
یادآور می شود به گزارش کلمه مصطفی تاج زاده نیز اعلام کرده که از تحریم انتخابات سخن نمی گوید اما رأی نخواهد داد.