به گزارش پارس نیوز، 

علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه امروز بعد از تبادل اخبار و تحولات یک لایحه و دو طرح مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: لایحه عضویت سازمان قضایی ایران و فدراسیون بین‌المللی فضانوردی تصویب شد.

نجفی ادامه داد: طرح راه اندازی و استفاده از پیام رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی و چند جانبه و تجارت خارجی و طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشور‌های خارجی در کمیسیون به تصویب نرسید. توصیه شد با طرح‌ها و لوایح دیگری که در کمیسیون‌های دیگر دنبال می‌شود تجمیع شده و قانون کامل تهیه و تصویب شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: در این جلسه مسئولان ستاد کل نیرو‌های مسلح گزارشی از اقدامات مهارت آموزی سربازان وظیفه ارائه کردند.

بررسی سوال یک نماینده از وزیر امور خارجه در کمیسیون عمران

یک عضو کمیسیون عمران مجلس از بررسی سوال یک تن از نمایندگان از وزیر امور خارجه در جلسه امروز این کمسیون خبر داد.

سید هادی بهادری در گفتگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران بیان کرد: در جلسه امروز آقای ظریف حضور یافتند و سوال یک تن از نمایندگان از ایشان مورد بررسی قرار گرفت. سوال حول محور صدور خدمات فنی مهندسی بود.

وی در ادامه اظهار کرد: از آنجا که معاونت اقتصادی وزارتخانه به تازگی تشکیل شده است، فرصتی دو ماهه داده شد تا این موضوع پیگیری شود و سپس گزارش آن به کمیسیون ارسال شود.

آخرین وضعیت لایحه پالرمو از زبان سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص آخرین وضعیت لایحه پالرمو گفت: قرار است برای بررسی ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه‌ای با اعضای این مجمع داشته باشیم.

حسن نوروزی در گفتگو با ایسنا در خصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضای مجلس گفت: جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص بررسی ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم فراملی (پالرمو) بود.

وی افزود: برخی ایرادات شورای نگهبان محتوایی و برخی ایرادات شکلی بود، ما ایرادات شکلی و ماهوی شورای نگهبان را رفع کردیم، البته مجمع تشخیص مصلحت نظام هم ایرادات و ابهاماتی را نسبت به این لایحه وارد دانسته بود، برای مثال یکی از مباحث این لایحه را خلاف سیاست اقتصاد مقاومتی دانسه و گفته بود که در این مورد اطلاعات ما را در اختیار دشمنان قرار می‌دهد، به همین دلیل قرار شد ما با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه‌ای با هدف بحث و بررسی در خصوص این ایرادات داشته باشیم.