به گزارش پارس نیوز، 

رییس جمهور اعلام پس از بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پالایش و پتروشیمی با اینکه اساس سیاست ما تعامل سازنده با دنیا است ، گفت: ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری در داخل و خارج از کشور از کارهای مهم دولت است. این دولت از روز اول مبنای برنامه‌اش بر این بوده که تعاملی درست، صحیح و سازنده و موثر و به تعبیر خودمان برد-برد با دنیا داشته باشد.

اسحاق جهانگیری نیز در دوسالانه اقتصاد کشاورزی کشور تصریح کرد که کشور بیش از هر زمان دیگری برای حل چالش‌ها به گفت و گو نیاز دارد. معاون اول رییس جمهور همچنین ا بیان اینکه امروز هیچکدام از شاخص‌های اصلی اقتصاد کشور نگران کننده نیست افزود: ما در سال 96 پس از یک دوره پنج ساله رشد منفی سرمایه‌گذاری این رشد را مثبت کردیم، در این سال رشد اقتصادی کشور نیز به مثبت چهار و نیم درصد رسید.

تکذیب سوءقصد به"مرتضوی"/ تاکید بر اجرای افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان و...

بحران آب؛ زنگ خطری که شنیده نمی‌شود

این تنها بحران جدی به حساب می‌آید که هنوز کسی آن را جدی نگرفته است. بحران آب در ایران و حتی جهان جدی است. بحرانی که شاید به مهاجرت میلیونی بشر و حتی جنگ‌های داخلی و بین‌المللی منجر شود اما زنگ خطر آن همچنان بی‌صدا است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعیین حداقل و حداکثر حقوق کارمندان در سال 97 از سوی دولت هیچ اشکال قانونی ندارد، گفت: افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان با اصلاحیه مجلس اجرایی می‌شود.

تکذیب سوءقصد به"مرتضوی"/ تاکید بر اجرای افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان و...

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت که روز سه‌شنبه در ساعت ۲۲:۳۰ (۱۴:۰۰ به وقت واشنگتن) از کاخ سفید تصمیم خود را درباره توافق هسته‌ای ایران اعلام خواهد کرد. ترامپ در حالی این توئیت را منتشر کرد که ساعاتی قبل نیز در توئیت دیگری نوشته بود، ایالات متحده به دیپلماسی سایه غیرقانونی جان کری درباره توافق بد ایران نیازی ندارد.

این درحالی است که سفیر فرانسه در ایران در دیدار با جانشین و معاونان استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استراتژی فرانسه حمایت از برجام است، گفت: در موضوع برجام بسیاری از مسائل بین ایران و فرانسه وجود دارد که ما موافق آن هستیم و با برخی موضوعات نیز موافق نیستیم اما دوست داریم در مورد آنها گفت وگو و مشکلات را با هدف حفظ برجام و کاهش تنش های بالایی که در منطقه وجود دارد، حل کنیم.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز تصریح کرد: گوترش به‌طور قوی از برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ دیپلماتیک حمایت می‌کند و خواستار ادامه اجرای این توافق است.

همچنین وزیر امورخارجه انگلیس گفت که اگر ترامپ بتواند موضوع هسته‌ای با کره شمالی و توافق با ایران را حل و فصل کند، می‌تواند مستحق دریافت جایزه صلح نوبل باشد.

تکذیب سوءقصد به"مرتضوی"/ تاکید بر اجرای افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان و...

حسین شیخ الاسلام، کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر این‌که فلسطینی‌ها با راهپیمایی حق بازگشت را زنده کردند،‌ گفت: آمریکایی‌ها چه بخواهند و چه نخواهند مبارزات مقاومت ادامه خواهد داشت و آمریکایی ها هیچ نقشی نباید و نمی‌توانند در آینده فلسطین داشته باشند.

تکذیب سوءقصد به"مرتضوی"/ تاکید بر اجرای افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان و...

مدیرکل زندان های استان تهران ضمن تکذیب خبر سوءقصد به سعید مرتضوی ، گفت که آقای مرتضوی در اوین است و در صحت و سلامت بسر می برد.وی افزود: تمامی اخبار منتشره درباره وضعیت مرتضوی صحت ندارد.

هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در ششمین جلسه دادگاه نیز که دیروز برگزار شد و اتهامات متهمان ردیف‌های پنجم و ششم پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (سه شنبه)هجدهم اردیبهشت 1397 مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.