به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مقام آلمانی خاطرنشان کرد، در حال حاضر تنها با حل و فصل سیاسی مناقشه مسلحانه در سوریه است که می توان ثبات و آرامش را به این کشور بازگرداند و زمینه را برای یک تحول دموکراتیک در این کشور فراهم کرد.

کنفرانس بین المللی سوریه که ابتکار و تلاشی از سوی آمریکا و روسیه است، پیش بینی می شود اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد ماه) و احتمالا در ژنو برگزار شود.

گوئیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان هنگام بازدید از مناطق مختلف فلسطین در کرانه باختری، در رابطه با چشم انداز برگزاری کنفرانس سوریه گفت: کنفرانس بین المللی سوریه، کنفرانس بسیار دشواری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری آلمان، وزیر خارجه آلمان افزود: مهم تشکیل این کنفرانس است، ولی به برگزاری آن چندان نمی توان اطمینان داشت، چه رسد به موفقیت آن.

وزیر خارجه آلمان یکبار دیگر تصریح کرد که یگانه گزینه خروج از جنگ داخلی سوریه یافتن راه حلی مبتنی بر مذاکره است. وی گفت: در وضعیت کنونی، راه حل سیاسی یگانه گزینه ای است که می تواند در دراز مدت ثبات و صلح پایدار و توسعه دمکراتیک را با خود به همراه آورد.

گوئیدو وستروله در رام الله با سلام فیاض، نخست وزیر مستعفی فلسطین که هنوز در مقام خود مشغول به کار است نیز دیدار و گفت وگو کرد. فیاض چند هفته پیش از مقام خود استعفا داده بود.

وستروله در پایان این دیدار تاکید کرد، مهم ترین مسأله این است که مذاکرات مستقیم و بی واسطه میان اسرائیل و فلسطینیان از سر گرفته شود.

این مقام آلمانی ضمن تاکید بر اهمیت توسعه اقتصادی سرزمین های فلسطینی خاطر نشان کرد، بهبود اوضاع اقتصادی مناطق فلسطینی اساس تحولات مثبت در منطقه است.

وی در پایان سفر دو روزه خود به اسرائیل و سرزمین های فلسطینی، تاکید کرد: آلمان می تواند به ایجاد فضای اعتماد میان اسرائیل و فلسطین کمک کند تا به این ترتیب شرایط برای از سرگیری مذاکرات صلح میان دو طرف و تلاش های بیشتر برای حل و فصل مناقشه خاورمیانه فراهم گردد.