پایگاه تحلیلی خبری «پارس» - هنوز هم همان آدم ساده سال های دور است. این بار هم مشاوره غلط همراه او شد. مشخص نیست او برای چه سخن افرادی که دلسوز او نیستند را گوش فرا می دهد. آخرین نمونه اباطیل رقیب آرای باطله در انتخابات 88 نامه ای سرگشاده و پر از اطلاعات ناصیح و غلط بود که برای رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاشته شد.
نمونه مشخص ساده لوحی کروبی را می توان بارها و پیش تر از این موضوع مشاهده کرد. آنجا که در انتخابات سال 88 شیخ مهدی کروبی با مشاوره غلامحسین کرباسچی وارد عرصه انتخابات شد و او را برای ریاست ستاد انتخاباتی خود برگزید.

 

مشاور زرنگ و مشورت پذیری ساده
غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران که به دلیل تخلفات عدیده توسط دستگاه قضائی به حبس محکوم شده بود و پس از آزادی از زندان به راه‌های گوناگونی برای فعالیت دوباره خود در صحنه سیاسی کشور دست می‌زد، با شروع زمزمه‌های انتخابات ریاست جمهوری از یک سال پیش از آن، ابتدا با طرح شایعاتی مبنی بر احتمال شرکت خود در انتخابات 22 خرداد نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت و در نهایت باکسوت مشاور عالی و رئیس ستادهای کروبی پا به صحنه رقابت‌ها گذاشت.
کرباسچی که با اتکا به کروبی می‌توانست در هر جمعی حضور یافته و با هر رسانه‌ای به گفتگو بپردازد در مدت زمان مشاوری خود سعی کرد بیشترین منفعت رسانه‌ای وتبلیغاتی را به آینده سیاسی خود هدیه کند به طوری که در موضوعاتی چون فیلم‌های تبلیغاتی کروبی حضور کرباسچی و تعریف و تمجیدهای وی از خود و یادآوری خاطرات خود آنقدر زیاد بود که به عقیده برخی این فیلم‌ها کلیپ تبلیغاتی کرباسچی بود تا فیلم انتخاباتی کروبی.
حال در چنین وضعیتی که کرباسچی تا آخرین روزها با کروبی به سفرهای تبلیغی خود مشغول بود، صبح روز رای‌گیری زمانی که وی با کروبی به یکی از شعب اخذ رای رفته بود در کمال تعجب خبرنگاران و همراهان رای خود را در صندوق نینداخته و بدون دادن رای شعبه را ترک کرد.
 کرباسچی در بعد از ظهر آن روز با حضور در دانشگاه امیرکبیر و درمیان دانشجویان رای خود را به صندوق انداخت، اما جالب اینکه بر خلاف تصور عمومی کرباسچی رای خود را به نام کروبی در صندوق نیانداخت بلکه نام میرحسین موسوی در برگه تعرفه رای کرباسچی نوشته شده بود، جالب‌تر اینکه کرباسچی تعمداً رای خود را به دانشجویان نشان داده و از آنها نیز خواست که به دلیل رای نیاوردن کروبی به میرحسین موسوی رای بدهند.
کروبی در نامه خود به نحوی از نتیجه انتخابات سال 88 ابراز تعجب می کند که گویی فراموش کرده که حتی رئیس ستاد انتخاباتی وی نیز به او رای نداده است. 

 

نامه‌ای برای حواس پرتیی جمعی
حال روز گذشته شیخ مهدی کروبی و در زمانی که شنیده‌ها حکایت از این داشت که ماجرای حصر در حال حل شدن است در نامه‌ای وقیحانه و سرگشاده بدون آنکه از اقدامات خود در سال ۸۸ عذرخواهی کند به رهبر معظم انقلاب حمله ور شد و مسئولیت اقدامات خود را برگردن ایشان انداخت.
کروبی که روزی رئیس مجلس شورای اسلامی بود و مسئولیت ریاست بنیاد شهید را نیز برعهده داشت امروز به مانند سرکرده‌های گروهک‌های خارج نشین به تمامی ارکانی نظام جمهوری اسلامی ایران حمله‌ور می‌شود.
او به مجلس‌خبرگان، شورای نگهبان و رئیس آن، رئیس دولت اصلاحات و وزیر کشور آن و ...حمله ور شد. وی در نامه خود دولت خاتمی را در سال 84 به تقلب در انتخابات متهم کرد . ناطق نوری را هم بی نصیب نگذاشت و عملکرد وی در ریاست مجلس را هم در جهت تثبیت اقتدار گرایی در کشور تحلیل کرد . و فقها و علمای بلاد مجلس خبرگان رهبری را هم در تیر رس انتقادات خود قرار داد. 
از منظر رقیب آرای باطله انتخابات ۸۸ انگار همه در طول ۴۰دهه انقلاب اسلامی عمل کرده بدی داشته‌اند و او بوده که فقط دلسوزی مملکت را می‌کرده و وضع امروز مملکت نتیجه گوش فراندادن به دستورات کروبی است.
متاسفانه در حالی که مسئله حصر به روزهای پایانی خود داشت نزدیک می‌شد کروبی با گوش فرا دادن به سخنان برخی نزدیکانی که منفعت سیاسی خودشان برایشان مهم تر از سرنوشت کروبی است گوش فرا داد و باز هم به مانند سال ۸۸ عامل دست دیگران شد و مسیر زندگی خود در سال‌های آخر عمرش را پیچیده‌تر کرد. به نظر می رسد یک جریان سیاسی که در مهلکه ی عیان شدن ناکارآمدی مدیریتی خود است با جلو انداختن مهدی کروبی در تلاش است فضا را بیش از پیش سیاسی کند تا شاید از قبل آن مطالبات عمومی مردم از ایشان به فراموشی سپرده شود.  شاید بتوان این اقدام سیاسی را تلاش برای یک حواس پرتی جمعی دانست. 
تاریخ این روزها را قضاوت خواهد کرد.