حمید رضا ترقی دوگانگی رفتاری اصلاح طلبان را راهی برای تامین منافع خود می داند تا رسیدگی به خواسته های به حق مردم را پله ای برای صعود در نردبان قدرت کنند.

حمید رضا ترقی کارشناس سیاسی با اشاره به دو اظهار نظر اصلاح طلبان در حمایت یا عدم حمایت از آقای روحانی گفت: اظهار نظرهای جدید و پشیمانم گفتن های حامیان آقای روحانی بیانگر اشتقاقی است که در بین اصلاح طلبان در اثر ناتوانی یا عدم ناکارآمدی دولت در تحقق شعارها و وعده های داده شده به وجود آمده است. مردم از انتخاب خود ناراضی هستند از این رو اصلاح طلبان با مشاهده این رویه به دو دسته تقسیم شدند. یک دسته برآن هستند که به هرنحوی باید به دولت کمک کرد وپای حمایت هایی که  از دولت آقای روحانی کرده ایم بایستیم چرا که آنها دولت آقای روحانی را تنها نردبان پیشرفت جناح اصلاح طلبان می دانند بنابراین مدعی هستند برای برای قدردانی ازگامهایی که دولت برای آنها برداشته نباید پشت دولت را خالی کرد و دولت را با مشکلات پیش رویش به هیچ وجه تنها نباید گذاشت.

وی دلیل رویگردانی برخی از اصلاح طلبان را اینگونه توضیح داد: عده دیگری که موضع پشیمانم گرفتن کسانی هستند که می گویند ما نباید همانند اصولگرایان سرنوشت خود را به احمدی نژاد گره بزنیم از این رو با سر دادن شعار پشیمانم مایل فاصله گرفتن از سرنوشت آقای روحانی هستند که اگر رئیس دولت دوازدهم نتوانست مطالبات وخواسته های مردم را محقق کند این ناتوانی وناکارامدی به حساب اصلاح طلبان گذاشته نشود به همین  خاطر دنبال این موضع هستند تا از هم اکنون راه خود را از دولت دوازدهم جدا کنند تا بتوانند آینده نامزد مورد نظر خود تامین و برای دولت بعدی آن را به جامعه معرفی کنند.

ترقی دراین باره افزود: بی تردید پشیمانی اصلاح طلبان پشیمانی از انتخاب ناکارآمدشان نیست آنها به دنبال تامین اهداف منافع سیاسی آینده خود هستند. آینده سیاسی که در صورت حمایت از دولت دوازدهم امکان به خطر افتادن دارد از این رو به دلیل ماندن در قدرت و حفظ قدرت تلاش می کنند تا خود را از این انتخاب ناکارآمد پشیمان نشان دهند در حالی که نیازهای مردم و تامین خواسته های مردم کمترین اهمیتی ندارد.