به گزارش پارس ، مهربه نقل ازنشنال: در هفته گذشته گروهی ۱۲ نفره از شورشیان حاضر در سوریه به عربستان رفته و طی دو روز با مقامات ریاض دیدار و رایزنی کردند.

در این دیدار عربستان به نمایندگان شورشیان وعده داده که کمک های خود به آنها را افزایش می هد البته به شرطی که ائتلاف شورشیان سوری گرو های دیگری همچون گروه های مخالفی را که در اقلیت هستند به جمع خود راه بدهند.

مقامات عربستان به شورشیان گفته اند که ائتلاف جدید شورشیان باید شامل ۲۵ گروه از جمله گروه های کرد باشد. ریاض همچنین به شورشیان اعلام کرده کمک های خود را در صورتی افزایش می دهد که آنها فعالیت خود را در سوریه افزایش بدهند.

با وجود انتشار گزارش های متعدد درباره سفر این افراد که از اعضای اخوان المسلمین سوریه بودند به عربستان سعودی، مقامات ریاض در گذشته تمایل چندانی به ارتباط با آنها نداشتند. دلیل این عدم تمایل آن بود که ریاض مخالف افزایش قدرت اخوان المسلمین در میان شورای مخالفین سوری بود. اخوان المسلمین مصر از سوی قطر و ترکیه حمایت می شدند و از همین رو قطر نقشی اساسی در کمک به آنها داشت.

اما با این وجود گویا تغییری در رویکرد قطر و عربستان رخ داده چون در هفته گذشته" سعود الفیصل" وزیر خارجه عربستان به صورت رو در رو با" محمد فاروق طیفور" معاون اخوان المسلمین مصر، دیدار کرده است. این در حالی است که اخوان المسلمین سوریه پیش تر سرسپردگی خود را به قطر و ترکیه نشان داده و اعلام کرده بود که نیازی به ارتباط با کشورهای دیگر از جمله عربستان ندارد از همین رو می توان گفت دیدار هفته گذشته بیانگر نوعی تغییر رویکرد در دیدگاه های اخوان المسلمین سوریه و عربستان محسوب می شود.

در همین رابطه دو مقام نزدیک به محمد فارق طیفور، به عربستان اطمینان داده اند اخوان المسلمین سوریه همانند اخوان المسلمین مصر نیست.

به نوشته نشنال، با وجود این دیدار و نزدیک شدن عربستان به اخوان المسلیمن سوریه هنوز نمی توان گفت که ریاض تغییر اساسی در رویکرد خود در خصوص سوریه و و گرو های فعال در این کشور داده است اما با این وجود، دیدار ذکر شده می تواند به این معنا باشد که عربستان کانال های جدید ارتباطی در سوریه پیدا کرده و از طرق این کانال ها کمک های خود را به دست شورشیان فعال در سوریه می رساند.

در همین رابطه روزنامه العرب چند روز قبل به نقل از یک مقام قطری نوشته بود: هم اکنون پرونده سوریه در دستان عربستان است.