پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- حسین قاسمی- ۱- درطول دوسال چهار تن از دانشمندان هسته ای کشورمان،  ترور و به شهادت رسیدند.دکتر مسعود علی محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران در تاریخ  یکشنبه  ۲۲ دیماه ۱۳۸۸ساعت ۷:۳۰ صبح حوالی منطقه قیطریه تهران ترور و به شهادت رسید.

شهید علی محمدی به هنگام بیرون آمدن از منزل بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور ترور شد.بمب منفجرشده در یک موتورسیکلت که به فاصله یک متری از در ورودی منزل علی‌محمدی به یک درخت بسته شده بود،  جاسازی شده بود.

در ۸ اذرماه ۱۳۸۹ دکتر مجید شهریاری استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی  به شهادت رسید. انفجار ساعت ۷:۱۰صبح دوشنبه در منطقه بلوار ارتش تهران روی داد.

دراین ترور، موتور‌سوار تروریست نزدیک خودروی حامل شهید شهریاری شده  و با چسباندن یک بمب به ماشین از آن فاصله گرفته و سپس خودرو را منفجر می نماید.

ساعت ۱۶ شنبه یکم مردادماه ۱۳۹۰، داریوش رضایی نژاد برخلاف عملیات های قبلی با تیراندازی ترور می شود.شهید رضایی نژاد که همراه همسر و فرزند خود بود در مقابل در خانه‌اش در خیابان بنی‌هاشم،  خیابان خادم رضائیان هدف سوءقصد دو موتور سوار قرار گرفت و شهید شد. 

در اثر این سوءقصد،  همسر و کودک رضایی‌نژاد مجروح شده و برای مداوا به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شدند.

پس از ترور شهید رضایی نژاد،  حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ترور او را کور و غیر مرتبط با بحث هسته ای خواند:

"چیزی که مشخص است ،  این است که'داریوش رضایی‌نژاد ارتباطی به بحث هسته‌ای نداشته و در جریان ترور وی نکات مبهمی برای ما وجود دارد که پس از بررسی‌های کامل،  نتایج قطعی را اعلام می کنیم."

وزیر اطلاعات اظهار داشت: "معمولا کارهایی که توسط سرویس‌های اطلاعاتی صورت می گیرد همراه با یک سری علایم است که ما هنوز اینگونه علایم را در این حادثه تروریستی مشاهده نکرده‌ایم و هنوز به این نتیجه نرسیده‌‌ایم که آیا سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه پشت این قضیه هستند یا خیر."

وزیر اطلاعات  در ادامه می افزاید: "این اقدام یک ترور کور بود که ما با جدیت در حال بررسی آن هستیم ."

همسر شهید رضایی نژاد به برخی فشارها و رنجهای پس از شهادت همسرش اینگونه اشاره می کند:

"من تا مدت‌ها پس از شهادت داریوش به خودم می‌گفتم می‌شود آدم راحت بخندد؟ اصلاً فکر نمی‌کردم به زندگی برگردم. فکر می‌کردم تا همیشه مشکی به تنم است. گذشته از این‌ها حاشیه‌ها و حرف‌هایی مثل یک تیغ برنده است. من در مقاطعی متهم بودم و بازجویی شدم. این براین که قربانی این قضیه بودم،  دردناک بود. اصلاً این افراد را نمی‌بخشم و بارها باوجود این نامهربانی‌ها پا روی دل خودم گذاشتم و گفتم تو حق نداری در جامعه ایجاد شکاف بکنی. من یک دشمن بیرونی دیدم که دنبال یک شکاف است. بی‌بی‌سی برای من در صفحه فیس‌بوکم پیام فرستاد. می‌توانستم مصاحبه کنم اما نخواستم چون اطمینان داشتم که داریوش را اسرائیل زده است. چرا دست کسانی که آب به آسیاب اسرائیل می‌ریزند،  بهانه بدهم؟"

با حضور رهبرمعظم انقلاب در منزل این شهید در تاریخ ۲۹ دی‌ماه ۱۳۹۰ شهید رضایی نژاد و خانواده او از غربت در می ایند:

"قبل از آن بسیاری به ما می‌گفتند که ترور همسرم،  ترور کور بوده و اشتباهاً شهید رضایی نژاد به شهادت رسیده است،  ولی حضور ایشان در منزل ما تاییدی بود بر این نکته که ترور همسرم کور نبوده و کاملاً هدفمند انجام شده؛ یعنی حضرت آقا به این مسئله کاملاً آگاه بودند."

ساعت ۸:۳۰ ، ۲۱ دیماه ۱۳۹۰،  موتورسواری  با چسباندن یک بمب مغناطیسی به ماشین شهید مصطفی احمدی روشن در حوالی پل سیدخندان ابتدای خیابان گل نبی این خودرو را منفجر کرد. براثر این انفجار احمدی روشن وقشقایی به شهادت رسیدند.

۲ - وزارت اطلاعات طی بیانیه ای  در ۲۵ خرداد ۱۳۹۱خبر از دستگیری عوامل ترور شهیدان شهریاری، احمدی روشن و قشقایی داد:

"سلسله عملیات سنگین و همه جانبه اطلاعاتی که پس از وقوع اولین ترور هسته ای آغاز شده بود،  با ترورهای بعدی هرچه شدیدتر و گسترده تر و متهورانه تر استمرار یافت تا با حصول اشراف اطلاعاتی بر تعدادی از پایگاه ها و ایستگاه های اطلاعاتی و عملیاتی رژیم صهیونیستی و با گستراندن تور اطلاعاتی بر آنها به شناسایی عده ای از افسران اطلاعاتی رژیم جعلی حاکم بر سرزمین های اشغالی و تروریست های مزدور آنها انجامید و با تعقیب و مراقبت های شبانه روزی و رهگیری سوژه ها و سرنخ ها در داخل و خارج از کشور،  نهایتا عوامل اصلی ترور شهیدان شهریاری،  احمدی روشن و قشقایی شناسایی و در عملیات های برق آسا و مقتدرانه در مناطق مختلف دستگیر و به بازداشتگاه ها منتقل گردیدند"

در این اطلاعیه نامی از شهید رضایی نژاد و دستگیری عوامل ان نیامده است. در اطلاعیه شماره دوم وزارت اطلاعات در هشتم تیرماه نیز نامی از شهید رضایی نژاد نیامده است.چند روز بعد درسالگرد شهادت شهید رضایی نژاد، وزیر اطلاعات از دستگیری عوامل ترور این شهید خبرمی دهد.

سه روز پس از اطلاعیه ۲۵ خرداد،  حیدر مصلحی وزیر اطلاعات خبر از دستگیری ۲۰  نفر از عوامل ترور شهدای هسته ای داد. مصلحی یکم مردادماه اظهارداشت:

"با این دستگیری‌های اخیر بیش از ۳۰ نفر دستگیری داشته‌ایم" 

درادامه در تاریخ ۱۵ مرداد مستند ۴۰ دقیقه ای با عنوان کلوپ ترور بعد از خبر ۲۱ از شبکه اول سیما به روی آنتن رفت.سایت باشگاه خبرنگاران در این خصوص نوشت:

"در این مستند پرده از چهره عوامل ترور شهدای هسته‌ای کشور برداشت و شیوه عملیاتی تروریست‌ها بیان شد.در مستند کلوپ ترور همچنین،  بخش‌هایی از اعترافات عوامل موساد به نمایش در آمد."

۳- پدر و مادر شهید مصطفی احمدی روشن درمصاحبه ای با سخن انلاین که  در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ منتشرشد یعنی نزدیک به دو سال پس از خبر دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته ای و پخش مستند کلوپ ترور ، از بی اطلاع نگه داشتن خود از عوامل ترور فرزندشان و عدم مجازات  انها گلایه می کنند:

"سخن انلاین : عاملین ترور آقا مصطفی دستگیر شدند؟

پدرشهید:بله

سخن انلاین: آنها را دیده اید؟ مجازات شده اند یا نه؟

پدرشهید: نخیر. فقط یک سی دی آوردند نشانمان دادند که عوامل ترور اینجوری دستگیر شده اند و اعتراف کرده اند.

مادرشهید:تروریستی که دکتر شهریاری و مصطفی را ترور کرده بود خودش صحبت می‌کرد و می‌گفت بعد از ترور شهید شهریاری من را دوباره بردند اسرائیل و دوره دیدم و یک عکس هم به من نشان دادند گفتند باید این را ترور کنی،  که بعدها فهمیدم اسمش مصطفی احمدی روشن است. تنها چیزی که ما از این تروریستها دیدیم همین مصاحبه بود. و من واقعاً از وزارت اطلاعات سؤال دارم که چرا اعدامشان نمی‌کنند؟

ما اصلاً اینها را ندیده ایم. ما به عنوان پدر و مادر و همسر مصطفی حق داریم برویم آنها را ببینیم. نمی‌دانم حالا چه دلایلی دارد. من این اعتراض را به وزارت اطلاعات هم رسانده ام که من و حاج آقا و خانم مصطفی می‌خواهیم برویم اینها را ببینیم. فردا علیرضا بزرگ بشود از ما سؤال می‌کند. همانطور که آن روز می‌پرسید بابای من را چطوری کشتند؟

بزرگ هم بشود می‌پرسد قاتلین‌اش را چطور اعدام کردند؟ ازشان سؤال کردید چرا اینکار را کردند؟ ما بگوییم نه ندیدیم و اینقدر صبور و ساکت بودیم که هیچ ادعایی نداشتیم. در صورتی که می‌توانستیم از رئیس حفاظت سازمان یه دلیل اینکه برای بچه ها محافظ نگذاشته بود شکایت کنیم ولی اینکار را نکردیم."(*)

۴- بیش از پنج سال از اطلاعیه ای که خبر از دستگیری عوامل ترور می داد گذشته ولی  هیچ خبری درباره سرنوشت عوامل دستگیرشده ترور دانشمندان هسته ای منتشر نشده است.عواملی که در "مستند کلوپ ترور" با آنها مصاحبه شده و تصاویر و اعترافات آنها از صدا وسیما پخش شد. 

این افراد که ادعا شده بود عوامل ترور شهدای هسته ای بوده اند،  چه سرنوشتی پیدا کردند؟

 

(1)- چرا عوامل ترور احمدی روشن و شهید شهریاری را اعدام نمی‌کنند؟

(2)- کلوب ترور، مستندی درباره شهدای هسته ای