سردار حسین سلامی شامگاه پنجشنبه، در مراسم دومین روز از اولین کنگره فدائیان انقلاب اسلامی شهر گرگاب که با حضور اقشار مختلف مردم در محل گلزار شهدای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: فرا رسیدن ماه محرم با عطر و گلابی که با خود به همراه دارد دل‌ها را مجذوب خود می‌کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همه هویت خود را از فرهنگ عاشورا به ارث برده است، افزود: عاشورا واقعه‌ای عظیم و تکرار ناپذیر است که چه زیبا تجلیات روح بشر انسان کامل در سخت‌ترین لحظات دفاع از اسلام ظهور پیدا کرد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: هویت شیعه و عزت اسلام همه از فرهنگ عاشورا الهام می‌گیرد. واقعه‌ای که در حصار زمان متوقف نمی‌شود و هر سال باشکوه‌تر، دل‌انگیز از سالیان گذشته سرزمینی از دل‌ها را تسخیر می‌کند.

وی با بیان اینکه عاشورا منظومه‌ای از ایثار، شجاعت و جوانمردی است، بیان داشت: امام حسین (ع)‌با این اقدام خویش حجتی را برای همه بشریت ساخت.

سردار سلامی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا عصرها و نسل‌ها را به‌خوبی طی کرد، ادامه داد: از ژرفای تاریخ به زمان انقلاب ما آمد. انقلابی که بعثت جدیدی از زمان شروع اسلام تا زمان ما بود.

وی با تأکید بر اینکه اسلام با برکت ضربت شمشیر مجاهدان فی سبیل الله و بیان و قلم عالمان به‌پیش رفت، تاکید کرد: کسی در گذشته فکر نمی‌کرد این اسلام محمدی(ص) امروزه به‌خوبی بتواند غرب و شرق عالم را درنوردد.

دفاع مقدس نمایش وحدت ملت ما در مقابل یک جهان استکباری متحد بود

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه ظهور اسلام امپراتوری‌های ایران و روم را تحت تأثیر خود قرار داد، گفت: نور ایمان و مشعل جهاد که به دست رزمندگان اسلام افتاد راه سعادت و نجات بشریت را گشوده شد.

وی با بیان اینکه ظهور انقلاب اسلامی ایران زمانی که به رهبری یک عالم دینی و با تقوا آمد افق‌های جدیدی را ایجاد کرد و راه عاشورا بار دیگر احیاء شد، بیان داشت: آن‌هایی که به یک ستاره می‌نگریستند تا راه را گم نکنند، ظهور این ستاره درخشان همان ولی‌فقیه بود که ملت ما را از چنگال ظلم و ستم نجات دهد.

سردار سلامی با بیان اینکه دفاع مقدس سخت‌ترین واکنش دنیای اسلام به عظیم‌ترین توطئه جهان استکبار بود، عنوان کرد: آن‌ها می‌دانستند که از تعالیم اسلام وارد فضای سیاسی عالم مستکبران شود فضای تنفسی آن‌ها بدون شک تنگ خواهد شد و نظام قدرت به نفع مسلمانان رقم خواهد خورد و معادلات جهانی به هم خواهد ریخت و دچار زلزله خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل ایجاد توطئه علیه مسلمانان بخصوص ایران اسلامی توسط آمریکای جنایتکار همین موضوع مطرح‌شده در بالا بود، گفت: دفاع مقدس نمایش وحدت و یکپارچگی ملت ما در مقابل یک جهان استکباری متحد بود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه همه مستکبران در زمان هشت سال دفاع مقدس هر آنچه توان سیاسی، اقتصادی و نظامی داشتند در ظرفی به نام ارتش صدا متمرکز کردند تا دوباره بر سرنوشت ملت ما حاکم شوند اما تیر آن‌ها به سنگ خورد، اظهارکرد: آنچه ملت ایران در مقابل دنیای کفر و استکبار آمریکا و اسرائیل اشغال گر و متحدان آن‌ها به نمایش گذاشت، دنیایی از ایستادگی و شجاعت مردان و زنانی بود که از فرهنگ عاشورا و ولی‌فقیه زمان خود الهام گرفته بودند.

وی افزود: ملت همیشه در صحنه و ولایتمدار ما توانستند با پیروزی در این جنگ نابرابر شکوه پیروزی خون بر شمشیر را به نمایش بگذارند و تمام برنامه‌های دشمنان را در جبهه‌ها دفن کنند.

سردار سلامی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس نه‌تنها برای ملت ایران یک تاریخ جاودانه ساخت بلکه نمایش اراده و ظرفیت یک ملت بود، گفت: دفاع مقدس نشان داد که ملت ایران تهدیدپذیر، تسلیم‌پذیر، ذلت پذیر و غیره نیست و از شکوه امپراتوری‌های مستبد هیچ ترسی ندارد.

جنگ با ملت ایران نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس تنهایی توانست عظمت مستکبران عالم را در هم بشکند، بیان داشت: در دوران دفاع مقدس آموختیم همه موفقیت‌های ما از مسیر جهاد و شهادت عبور می‌کند چراکه هنوز جهان از پنجره دفاع مقدس به ملت ایران می‌نگرد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر دلاوری‌ها، فداکاری‌ها و صبر بر مصیبت‌ها نبود امروز بدون شک چندین بار مورد تهاجم آمریکا و اسرائیل قرار می‌گرفتیم و همه فهمیدند جنگ با ملت ایران نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت و این دفاع قدس بود که امنیت کشور را برای ملت ایران همیشه جاویدان کرد.

وی تأکید کرد: از برکت آن جان‌فشانی‌های دوران هشت سال دفاع مقدس بود که شجره پاک انقلاب اسلامی تنومند ساخته شد و امروزه کسانی که در جهان، ایران اسلامی را توصیف می‌کنند، ایران را ترکیبی از ایستادگی، شجاعت، شکیبایی و غیره می‌دانند.

سردار سلامی با بیان اینکه شهادت مکتب حیات‌بخش ما برای همیشه بوده و خواهد بود، گفت: ارتباط این ملت در جهان ارتقاء یافته و از نظر علمی کشور در حال پیشرفت و به مرز دانش‌های نوین دست پیدا کرده است.

نطق سراسر انفعال رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل نشان از قدرت شکست‌ناپذیر ایران دارد

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه دشمنان ما در آن‌سوی مرزها به‌کلی به خاطر این پیشرفت‌های مختلف از جمله هسته‌ای شدن پژمرده شده‌اند، گفت: دنیای اسلام قبل از انقلاب ما میدان تاخت‌وتازهای سیاسی، امنیتی و فرهنگی بود.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب هویت فرهنگی ما را غرب تعیین می‌کرد، تاکید کرد: غربی ها و حتی شرقی‌ها می‌خواستند که ارزش‌های خود را بر این جامعه تحمیل کنند اما به بن‌بست برخورد کردند.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه باید به دیکتاتورهایی که آمریکا بر سر کشورهای مختلف جهان و منطقه حاکم کرده است تا شرافت مردمان مسلمان را به نفع منافع غرب از بین ببرد توجه کرد، گفت: اگر امروز به صحنه نگاه کنیم از نطق سراسر انفعال و شکست رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع سازمان ملل خواهیم دید که چگونه التماس گونه در برابر این قدرت شکست‌ناپذیر ایران سخن می‌گویند.

وی با تأکید بر اینکه نطق ترامپ در سازمان ملل تهمت و افترا به ایران اسلامی بود نه تهدید، گفت: آنکه باید شرمنده باشد آمریکاست. همان آمریکایی که باشگاه سیاسی دیکتاتورهای جهان است و موجب قتل‌عام بیش از 8 میلیون نفر در جهان تاکنون شده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با یادآوری این موضوع که آمریکا حامی رژیم‌هایی است که ملت‌های مظلومی همچون یمن و فلسطین را بمباران می‌کنند، اظهار کرد: آیا چنین آمریکای جنایت‌کاری می‌تواند به ملت ایران که مظهر سرافرازی و مقاومت ملت‌های مسلمان هست توهین کند، قطعاً هرگز!

سردار سلامی با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا باید بداند این ایران است که در حال متوقف کردن و مهار چنین حکومت مستکبری است، ادامه داد: آمریکا به‌خوبی این واقعیت را در عراق و سوریه و لبنان دیده است.

وی با بیان اینکه از مرز نابرابری قدرت عبور کرده‌ایم و قادریم دفاعی همه‌جانبه و اطمینان‌بخش برای حفظ منابع حیاتی و استقلالمان انجام دهیم، تصریح کرد: هرگاه دشمن واقعیتی را اعتراف کند باید بدانید آن واقعیت چندین برابر اعتراف دشمن خواهد بود.

سردار سلامی با بیان اینکه برجام نسخه‌ای شفابخش برای ملت ایران اسلامی نیست، گفت: اگر آمریکا برجام را زیر پا بگذارد هیچ خللی در اراده و ایمان مردم ایجاد نخواهد شد چراکه اساس زندگی ملت ایران بر پای رضایت آمریکا بنا نهاده شده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تمبر نخستین کنگره فدائیان انقلاب اسلامی شهر گرگاب با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس، فرماندار و امام جمعه و همچنین خانواده های شهداء رونمایی شد.