رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری "سی بی اس" آمریکا در ادعاهایی خصمانه علیه ایران گفت: رییس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل درباره ارزش‌های دموکراتیک و دفاع از این ارزش‌ها صحبت خواهد کرد. وی خواهد گفت کره شمالی و ایران با اقداماتشان این ارزش‌ها را تهدید و به آن حمله می‌کنند.

تیلرسون افزود: دیدگاه من این است که آنها(ایرانی‌ها) از جنبه فنی در حال تبعیت از برجام هستند اما اگر نگاهی به عقب داشته باشید و به مقدمه برجام نگاه کنید، می‌بینید که به صراحت میان طرف‌های توافقنامه یعنی مذاکره کنندگان طرف غربی و ایران، این انتظار وجود داشت که با رفع این تهدید، تنش میان ایران و بقیه کشورهای جهان کاهش یابد و شرایطی برای پیوستن دوباره تهران به جامعه جهانی فراهم شود؛ اما از زمان حصول توافقنامه هسته‌ای ما شاهد هستیم که ایران فعالیت‌های بی‌ثبات کننده‌اش را شدت بخشیده است.


تیلرسون همچنین در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا ابتدا تهدید کره شمالی که جدی‌تر از تهدید ایران است مقابله نمی‌کند گفت: ما با ایران تنها مشکل توافق هسته‌ای را نداریم بلکه مشکلات بسیار زیادی دیگری نیز وجود دارد که باید با آنها و اقدامات برهم زننده ثبات ایران مقابله کنیم. من این موضوع را با شرکای اروپایی آمریکا نیز در میان گذاشتم.
به گزارش ایسنا محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در واکنش به این ادعاها در صفحه توییتر خود نوشت: برجام قابل مذاکره دوباره نیست و برجام "بهتر" خیال خام است. آمریکا به جای آسمان ریسمان بافتن شروع به پایبندی به برجام کند.