حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان در بدو ورود به فرودگاه جان اف کندی نیویورک در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر چهار روزه خود به ایالات متحده آمریکا گفت: هدف از این سفر حضور در مجمع عمومی سازمان ملل و رساندن صدای ملت ایران و همچنین شرایط دشوار منطقه به سران کشورهای جهان است.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر همچنین مسائلی که امروز در آسیا با آن مواجه هستیم از جمله وضعیت مظلومان میانمار و شرایط دشواری که آنها دارند را پیگیری خواهیم کرد. همچنین در جلساتی با نخبگان و رهبران مبلغین اسلامی و مدیران مطبوعاتی و ایرانیان مقیم آمریکا مسائل مورد نیاز را مطرح خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به انجام ملاقات‌های دوجانبه با سران کشورهایی از اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین گفت: امیدواریم در همه این دیدارها و ملاقات‌ها بتوانیم به نفع ملت ایران و همکاری بیشتر با کشورهای جهان گام برداریم.

روحانی خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند استراتژی ما تعامل گسترده با جهان است و این استراتژی را به راحتی می‌توان در مجامع بین‌المللی اجرایی و عملیاتی کرد.

حسن روحانی در راس هیأتی متشکل از تعدادی از اعضای کابینه دولت جهت حضور در هفتادودومین اجلاس سران کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است.