حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر پارلمان که به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم اختصاص داشت، در تذکر شفاهی گفت: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به معنای بحث بر سر برنامه‌های آنها و پاسخ وزرا به سوالات است نه اینکه افراد نطق آماده خود را بخوانند و وزرا نیز بدون توجه به سوالات تنها به بیان وعده‌ها بپردازند.

وی اضافه کرد: در مجلس هشتم نماینده‌ای وقت مخالفت با یک وزیر پیشنهادی گرفت، ولی به‌عنوان موافق حرف زد که رئیس وقت جلسه علنی پس از دو بار تذکر دادن، میکروفون وی را قطع کرد.

نماینده اسلام آباد غرب در ادامه گفت: ما از رئیس جلسه می‌خواهیم که در قبال نماینده‌ای که به‌جای مخالفت، در موافقت صحبت می‌کند، تنها به تذکر بسنده نکند و اجازه چنین روندی را در مجلس ندهد تا نماینده‌ای که مخالف ثبت‌نام کرده است، در پایان صحبت‌هایش برای رای‌آوری وزیری ابراز امیدواری کند، زیرا این خلاف شأن مجلس است.

بنابر این گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر فلاحت پیشه تصریح کرد که اگر نماینده‌ای به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ثبت نام کرده است، باید در مخالفت صحبت کند و موافق نیز در موافقت سخن بگوید.

رئیس مجلس شورای اسلامی انتظار از نمایندگان را رعایت این موارد خواند و گفت: البته من نشنیدم که نماینده مخالفی ابراز امیدواری کند که وزیری رای آورد، اما اگر این طور باشد قطعاً جای ایراد و اشکال دارد.