علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: دکتر نوریان از ابتدا تمایلی برای پذیرفتن مسئولیت سرپرستی دانشگاه آزاد را نداشت و با اصرار و خواهش ما در هیئت امنا این مسئولیت را پذیرفت.

وی درباره "فرهاد رهبر" نیز گفت: برخی از انتخاب ایشان خوشحال شدند و برخی ناراحت، اما فرهاد رهبر همینی است که شما در این دقایق کوتاه او را دیدید و تصویر آن در ذهن شما نقش بست. فرهاد رهبر فردی متدین، باتجربه و پرسابقه است. تجربه سازمان مدیریت و طولانی‌ترین ریاست دانشگاه تهران در سوابق او دیده می‌شود. در زمان او انسجام و ارتقای علمی دانشگاه تهران ایجاد شد. او استادتمام دانشگاه بوده و با داشتن تجربه‌های مختلف گزینه مناسبی برای ریاست دانشگاه آزاد است.

ولایتی با بیان اینکه فعالیت در این دانشگاه کار آسانی نیست، زیرا این دانشگاه از ابتدای تأسیس خود با مخالفت‌هایی مواجه بوده و بعضی به این دانشگاه احساس رقابت می‌کردند، تصریح کرد: دانشگاه آزاد مانند نوزاد جدیدی است که برای شناساندن آن زحمات زیادی کشیده شده است.

رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: تعطیل کردن فله‌ای برخی رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد از سوی وزارت علوم صحیح نیست، البته ما ایستادیم. اینکه یک‌باره 2 هزار و پانصد رشته را  تعطیل کنند، هنر نیست. ما از دکتر زاهدی و نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاه آزاد در این زمینه  تشکر می‌کنیم، اینکه طرحی را با 205 امضا برای احیای مصوبه مجلس ارائه کردند که کاری بی‌سابقه بود و نشان می‌دهد همه دانشگاه آزاد را می‌خواهند.

 ولایتی اظهار داشت: درخواست ما این است که واحدی تعطیل نشود، اگر رشته‌ای در واحدی علاقمندانی ندارد، می‌توان آن رشته را اصلاح کرد، حذف واحد به‌نوعی پاک کردن صورت مسئله است. مردم منطقه و واحدهای دانشگاه آزاد که زمین و یا امکانات در اختیار واحدها قرار دادند به این واحدها دلخوش کرده‌اند، لذا تعطیلی واحدها درست نیست و از طرفی تعطیلی واحدهای دانشگاه آزاد و جایگزین کردن دانشگاه‌هایی که از نظر علمی قوی نیستند و تنها پشتوانه سیاسی دارند به‌عنوان ارتقای آموزش عالی به شمار نمی‌رود.

رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اقدامات پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد را مکمل و کامل‌کننده فعالیت‌های پژوهش و فرهنگی کشور دانست و گفت: برخی بزرگان می‌گویند واحدهای دانشگاه آزاد در برخی مناطق باعث از بین رفتن فرهنگ منطقه شده است، این پسنده نیست و دانشگاه آزاد باید الگو و تقویت‌کننده فرهنگ کشور باشد.‌ مسئولان فرهنگی دانشگاه آزاد دکتر کلانتری باید این موضوع را دنبال کنند.

ولایتی افزود: توقع ما از ارتقای فرهنگ اسلامی در دانشگاه آزاد بیش از دیگر مراکز است، چرا که برخی از واحدهای این دانشگاه وضعیت اجتماعی و سنتی مناطق را بر هم زده‌اند و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا دانشگاه آزاد مکمل مسجد و حسینیه‌ها باشد.

وی در پایان سخنان خود از رئیس مجلس و نمایندگان مجلس که زمینه‌ احیای قانون سال 67 مجلس درباره تأسیس رشته‌‌های دانشگاه آزاد را فراهم کردند، تشکر کرد.