مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  با بیان اینکه اقدام آمریکایی‌ها در اعمال تحریم‌ها با روح و جسم برجام منافات دارد،گفت: آن‌ها هیچ‌گاه در پاره کردن برجام پیشقدم نخواهند شد. 

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران برای بر هم زدن برجام پیشقدم شود تا به این وسیله بهانه‌ لازم برای تحریک پنج کشور دیگر برای نقض قرارداد پیدا کنند.

رئیس فراکسیون دیپلماسی و دفاع از منافع ملی مجلس تاکید کرد: البته این گزینه‌ برای ما وجود دارد و می‌توانیم با توجه به موارد مختلف برای برجام تصمیم‌های لازم را اتخاذ کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تاکید کرد: برجام یک قرارداد یک جانبه نیست و آمریکا نمی‌تواند به تنهایی آن را بر هم بزند زیرا پنج کشور دیگر مقابل ایران پشت میز مذاکره حضور داشتند لذا با یک قرارداد بین‌المللی مواجه هستند.

کواکبیان افزود: اکنون اتحادیه اروپا بدون توجه و تابعیت از تحریم‌های آمریکا با ما کار می‌کند که قرارداد توتال یکی از نشانه‌های آن است. 

وی با اشاره به تصویب یک فوریت طرح مبارزه با اقدامات ماجراجویانه آمریکا در خانه ملت بیان داشت: جزئیات این طرح باید در کمیسیون  امنیت ملی به طور مفصل بررسی شود، این طرح تنها یکی از راه‌های مبارزه با اقدامات آمریکاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه برای بر هم زدن برجام پیشقدم نخواهد شد اما این گزینه و حق برای ما محفوظ است.