به گزارش پارس ، به نقل ازمهرمحمد ابراهیم طاهریان در پاسخ به این پرسش که" با توجه به اینکه طالبان تهدید کرده است اجازه برگزاری انتخابات را نمی دهد این تهدید تا چه حد جدی است؟ " گفت: در ماه گذشته بیش از ۱۰۰ نفر در حملات طالبان کشته شدند و هر روز شاهد وقوع بمب گذاری بودیم اما با وجود این تهدیدات انتخابات سر موعد مقرر برگزار شد.

وی در پاسخ به این پرسش که" آیا حضور نواز شریف در انتخابات نتیجه را به نفع حزب وی رقم می زند یا خیر؟ " گفت: این دوره از انتخابات پاکستان چند مشخصه دارد و منحصر بفرد است.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: در گذشته انتخابات پاکستان منجر به جدایی دو حزب عمده می شد ولی به نظر می رسد که این بار این چنین نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به نتایج آخرین نظرسنجی ها حزب مسلم لیگ به رهبری نواز شریف و حزب مردم پاکستان بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات دارند اما هیچ کدام از این احزاب نمی توانند به تنهایی دولت را تشکیل دهند.

محمد ابراهیم طاهریان گفت: حزب مسلم لیگ در مقایسه با حزب مردم از شانس بیشتری برخوردار است اما از آنجاییکه مورد رضایت همه مردم نیست، پیش بینی می شود که یکی از این دو حزب با احزاب کوچکتر همچون حزب انصاف به رهبری عمران خان دولت ائتلافی تشکیل دهد که این یکی از تفاوت های عمده این دور از انتخابات است.

وی در پاسخ به این پرسش که" تا چه حد امکان پیروزی حزب آصف علی زرداری در انتخابات پارلمانی وجود دارد؟ " گفت: به دلیل آنکه دولت و مجلس ۵ سال در اختیار حزب مردم بوده و از آنجاییکه کارکرد ۵ سال حزب مردم نتوانسته رضایت کامل مردم را جلب کند، به نظر می رسد که پاکستانی ها به دنبال تغییر باشند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در افغانستان تاکید کرد: از آنجاییکه مردم پاکستان به دنبال تغییر هستند، به نظر می رسد که حزب مردم که حزب حاکم بوده شانس کمتری برای پیروزی در انتخابات داشته باشد و بیشترین شانس را حزب مسلم دارد که باید با یک حزب کوچکتر و احزاب مذهبی ائتلاف کند.

وی در پاسخ به این پرسش که" آیا انتخابات می تواند به بازگشت آرامش به پاکستان کمک کند یاخیر؟ " گفت: اگر نتیجه انتخابات مورد تایید مردم باشد، می تواند باعث بهتر شدن اوضاع به خصوص در زمینه امنیتی و توسعه شود.

محمد ابراهیم طاهریان در پایان در پاسخ به این پرسش که" سرنوشت پرویز مشرف با توجه به جریانهای اخیری که در محاکمه وی رخ داد است، چگونه خواهد بود؟ " گفت: حزب مشرف شانس حداقلی را هم برای کسب اکثریت کرسی ها در انتخابات ندارد.

وی افزود: اما اگر حزب مشرف به لحاظ سیاسی نجات پیدا کند، این احتمال وجود دارد که در آینده سیاسی پاکستان ایفای نقش کند اما این شرایط با توجه به افکار عمومی و مسائلی که قوه قضائیه مطرح کرد، در حال حاضر منتفی است.