حسن نوروزى عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات اخیر علی لاریجانی مبنی بر ارائه راهکارهاى اساسى به منظور مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه جایگاه اصلى تولید مواد مخدر کشور افغانستان است، اظهارداشت: در حال حاضر که آمریکا در افغانستان سیطره دارد مردم این کشور را به کشت محصولى غیر از مواد مخدر تشویق می‌کند.

نوروزى با بیان اینکه جهان باید نگاه ویژه‌اى به مواد مخدر داشته باشد، تصریح کرد: معتقدم مسئولان بایستى به موضوع مبارزه با مواد مخدررویکردى اصولى پیدا کنند. به این معنا که باید زندانیان مواد مخدر را از سایر زندانیان جدا کنیم و مسئولان آنها را افرادى فرهیخته در نظر بگیریم.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان ادامه داد: زمانى که قرار است محکومان مواد مخدر ٢٠ یا ٣٠ سال در زندان بسر ببرد باید امکانات کارخانه،صنعت و دانشگاه را در آنها قرار دهیم تا در صورتى که به حرفه یا فنى خاص مسلط شد، آزاد شود.

وى از افزایش نظارتها و کاهش ترانزیت مواد مخدر بعد از حمله داعش به مجلس خبرداد و گفت: اگر نظارتهاى خود را در زاهدان، بندر عباس ومراکز ورودى مواد مخدر تقویت کنیم، میزان افزایش و توزیع در سطح کشور تا اندازه‌اى کاهش پیدا میکند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یاد آور شد: این موضوع باید با اقدامات کارشناسی در حوزه زندان، قضا، پلیس قضایى و کنترل بین شهرى پیگیرى شود تا بتوانیم مانع ورود مواد مخدر به کشور شویم.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان اضافه کرد: عربستان با وجود داشتن حکومت ارتجاعى بسیار جدى با موضوع مواد مخدر برخورد کرد به طورى که در این کشور مواد مخدرى یافت نمی‌شود لذا اگر ما هم به صورت دقیق در حوزه کنترل و پیشگیرى اقدام کنیم موفق خواهیم شد.