اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندانهای کل کشور در بازدید از بخش های مختلف ندامتگاه زنان کهریزک که امروز(چهارشنبه) انجام شد، اظهار داشت: امروز از بند محکومین مواد مخدر، قرنطینه و سرقت ندامتگاه زنان بازدید انجام شد و سعی کردیم با تعدادی از زندانیان صحبت کنیم، تا در جریان مشکلات آنها قرار بگیریم.

وی افزود: همکاران ما تلاش دارند تا مددجویان این مجموعه از لحاظ بهداشتی و درمانی ابراز رضایت داشته باشند، اما باید توجه داشت که محیط زندان دارای مشکلات زیادی است.

رئیس سازمان زندانهای کل کشور بیان داشت: بیشترین بحثی که در این بازدید از سوی زندانیان مطرح شد، بحث رسیدگی قضایی به پرونده های بود.

جهانگیر تاکید کرد: متاسفانه تعدادی زندانی بلاتلکیف وجود دارند که هنوز رای آنها صادر نشده است و در زندان در انتظار صدور رای هستند که تعداد آنها قابل توجه است.

وی افزود: باید همکاران ما در دادسراها تلاش و پیگیری کنند تا هرچه سریع تر به پرونده های بلاتکلیف رسیدگی شود.

رئیس سازمان زندانهای کل کشور گفت: به دلیل شرایط حساس خانوم ها نسبت به آقایان و آسیب پذیری بیشتر این قشر حضور زنان در زندان منجر به آسیب های دیگر در آینده می شود زیرا بیشتر این زنان در بیرون زندان دارای فرزند هستند.

جهانگیر با اشاره به اینکه در ندامتگاه زنان 10 مادر همراه با کودکان زیر 2سال نگهداری می شوند، گفت: اگر چه همکاران ما سعی دارند که شرایط بهداشتی خوبی برای این زندانیان مهیا کنند به گونه ای که غذا و آشپزخانه کودکان از سایر زندانیان جدا شده است، اما باید شرایطی را فراهم کنیم تا کسانی که امکان خروج از زندان را دارند، آزاد شوند.

وی تاکید کرد: 800زندانی در ندامتگاه زنان نگهداری می شوند که 100نفر آنها متهم هستند و جرم بیشتر آنها به مانند میانگین کشور مواد مخدر و بعد سرقت است.