حجت الاسلام علی سعیدی روز جمعه در جمع راهپیمایان روز قدس در شهرکرد افزود: در حالی که استکبار جهانی از 150 سال گذشته نقشه های شومی را در منطقه اجرا کرده اما انقلاب اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در دفع این توطئه ها داشته است.
وی با بیان اینکه استکبار در این سالها پنج سناریوی شوم را در منطقه اجرا کرده است، گفت: چهره سازی و مهره سازی، اختلاف فرقه ای در جهان اسلام بین فرق اسلامی، مذهب سازی و مسلک سازی و ایجاد یک رژیم نژادپرستانه ضد دینی در غرب آسیا از جمله این توطئه ها بوده است.
سعیدی ادامه داد: استکبار برای تامین منافع خود در منطقه و با هدف دستیابی به سرزمین های نیل تا فرات رژیم اشغالگر قدس را شکل داد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه استکبار 2 خطر احیای مجدد شوروی با محوریت روسیه و حرکت مقتدر جهان اسلام را متوجه خود می داند، اظهار کرد: استکبار خطر اسلام را جدی تر می داند و از این رو برای مقابله با آن توطئه های زیادی را برنامه ریزی و عملی کرده است.
سعیدی ادامه داد: توطئه فرهنگی و حمله به مقدسات، توطئه نظامی و حمله به حزب الله و کشورهای اسلامی، شکل دهی به جریانهای افراطی و ایجاد سه مدل وهابی گری، اسلام سکولاریسم و شیعه لندنی را در راستای مقابله با جهان اسلام به کار بسته است.