حسین هاشمی تختی  اظهار کرد: روز قدس تجلی حماسه ملت ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

وی اظهار کرد: بیش از 7 دهه از ظلم بی‌اندازه صهیونیست‌ها به مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین می‌گذرد و مردم این کشور در معرض سخت‌ترین فشارهای نظامی و امنیتی مورد ظلم واقع شده‌اند اما نهادهای حقوق بشری و بخصوص سازمان ملل نتوانسته‌اند قدمی برای این مردم بردارند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندر خمیر، حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی نام‌گذاری روز قدس از سوی امام خمینی (ره) را ناشی از نگاه راهبردی به موضوع فلسطین و دشمن‌شناسی عمیق امام (ره) دانست و عنوان کرد: ریشه همه مشکلات منطقه ناشی از وجود غده سرطانی به نام اسرائیل غاصب است که با کاشتن تخم نفرت در میان ملت‌ها از طریق دامن زدن به اختلافات قومی، دینی و مذهبی آنان در تلاش برای تضعیف کشورهای منطقه است.

وی ادامه داد: زنده نگه‌داشتن موضوع فلسطین معیار و محک خوبی برای سنجش میزان پایبندی نهادهای حقوق بشری و برخی از سران کشورهای منطقه است که با رها کردن این موضوع و هم‌پیمانی با صهیونیست‌ها، مردم مظلوم فلسطین را رها کرده‌اند.

هاشمی تختی بزرگ‌ترین خیانت به آرمان فلسطین را همصدایی با صهیونیست‌ها از سوی برخی سران کشورهای مرتجع منطقه اعلام کرد و افزود: در شرایطی که صهیونیست‌ها به دنبال گسترش تروریسم در منطقه و اسلام هراسی در جهان برای تضعیف جایگاه اسلام هستند، حمایت از تروریست‌ها و دامن زدن به اختلافات منطقه‌ای جز تأمین منافع صهیونیست‌ها دستاوردی برای کشورهای اسلامی ندارد.

وی تأکید کرد: ملت ایران بر پایه اعتقادات خویش حامی ملت‌های مظلوم جهان است و روز جمعه نیز بار دیگر همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام و ابراز خواهد کرد و تجدید میثاق دوباره‌ای با آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی خواهد داشت.

این عضو کمیسیون عمران مجلس، پیام حماسه حضور مردم ایران را در راهپیمایی روز قدس، پیام عزت، اقتدار توأم با ایمان دانست و عنوان کرد: این حضور دشمن‌شکن و امنیت آفرین برای ایران است.