به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن 388 فرد و نهاد را به دلیل اقدامات روسیه در اوکراین در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. دور جدید تحریم‌ها در راستای فشار واشنگتن بر مسکو به دلیل ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به این کشور اعمال شد.


بر این اساس، دور جدید تحریم‌های آمریکا، مقامات روسی، اوکراینی و شرکت‌های که مقامات واشنگتن آنها را متهم به کمک به روسیه برای الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور کرده‌اند را هدف گرفته است. شبه جزیره کریمه در سال 2014 میلادی در یک همه پرسی به روسیه پیوست. با این وجود، رهبران کشورهای غربی این اقدام را غیرقانونی می‌دانند.


تحریم‌های جدید پیش از دیدار پترو پروشنکو – رییس جمهور اوکراین – و مایک پنس – معاون دونالد ترامپ – در کاخ سفید، به طور رسمی اعلام شد.


استیون منوچین – وزیر خزانه‌داری آمریکا – در بیانیه خود آورده است: این اقدامات فشار را بر روی روسیه به منظور یافتن راهکاری سیاسی حفظ خواهد کرد. واشنگتن متعهد به فرآیندی سیاسی برای حفظ تمامیت ارضی اوکراین است. از این رو، تا زمانی که روسیه به تعهدات خود براساس توافقنامه مینسک عمل نکند، هیچ کدام از تحریم‌های این کشور برداشته نخواهد شد.


براساس تحریم‌های جدید، تمامی اموال افراد و نهادهایی که در این لیست قرار دارند توقیف می‌شود و شرکت‌های آمریکایی اجازه هیچ گونه همکاری با آنها را ندارند.


پیش‌تر روز گذشته اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی علیه منطقه کریمه را یک سال دیگر تمدید کرد. دیپلمات‌های اروپایی اعلام کردند انتظار می‌رود این اتحادیه بزودی تحریم‌های روسیه را نیز تمدید کند.