حادثه تروریستی در تهران به بیان مقام معظم رهبری ترقه بازی ای بیش نبود؛ اما به مردم ایران نشان داد عدم امنیت یعنی چه! به مردم ایران یادآوری کرد درگیری های دهه 60 و ترورهای مداوم منافقین را. مردم ایران در پی این حادثه به خوبی ارزشمندی کار مدافعین حرم در آنسوی مرزهای کشور را فهمیدند و با تمام وجود لمس کردند امنیت فعلی نتیجه تلاش های شبانه روزی کسانی است که نه می شود نامشان را برد و نه تصویرشان را نشان داد.

گفتگوی پیش رو با حمیدرضا ترقی، کارشناس سیاسی و عضو حزب موتلفه اسلامی تبیین اهمیت اقتدار نظامی ایران و حضور مدافعان حرم در پاسداری از مرزهای ایران اسلامی است.

ترقی با اشاره به هوشمندی و درایت رهبر معظم انقلاب در تقویت توان نظامی کشور گفت: حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) نشان داد سیاست های مقام معظم رهبری در تقویت سپاه وکشاندن دشمن به خارج از مرزهای کشور سیاستی کاملا عقلانی، دوراندیشانه و مدبرانه بوده در حالی که سیاست های دولت که عمدتا مبتنی بر مذاکره و انفعال است آسیب زیادی به امنیت ملی کشور وارد می کند.

 وی با اشاره به اینکه ادعاهای انتخاباتی اصلاح طلبان غلط از آب درآمد افزود: طبیعتا موضع‌گیری های اصلاح طلبان در زمان انتخابات منجر به تضعیف امنیت ملی درنگاه دشمنان کشورمان شده و به رغم ادعای کسانی که می گفتند سایه جنگ را از سر کشور برداشته اند دشمن درصدد ضربه زدن و ایجاد رعب و وحشت وخونریزی وکشتار درایران است. بی شک در ماجرای تروریستی 17 خرداد ثابت شد ادعاهای اصلاح طلبان خلاف واقع است و نه تنها دربردارنده امنیت برای کشور نیست بلکه ناامنی را در کشور تقویت می کند. 

وی در ادامه به برخی از رفتارهای داخلی و خارجی در ایجاد حادثه تروریستی 17 خرداد در تهران اشاره کرد و افزود: بنابراین با توجه به رخدادهای اخیر مجلس لازم است مجلس در افزایش بودجه نظامی و دفاعی کشور تجدیدنظر کند و سیاست های دیپلماسی کشور را در حمایت از سپاه قدس و مقاومت، اصلاح وترمیم کند. دراین مقطع نیازمند تغییر موضع دولت در برابر کشورهایی هستیم که در ناامنی کشور مقصر هستند. از این رو توصیه می شود دولت در برابر تهدیدات واقدامات عربستان درایجاد ناامنی در داخل ایران عکس العمل قابل توجهی از خود نشان دهد. وزیر امور خارجه عربستان در روزهای اخیر بر ناامن کردن ایران تاکید کرده است، این مساله ای به قدری حائز اهمیت است که دولت به سادگی از آن نباید عبور کند چراکه گذشتن از این موارد منجر به ایجاد ناامنی های جدیدی در کشور خواهد شد. متاسفانه نه تنها از سوی کشوری چون عربستان سعودی تهدید شدیم ودولت نسبت به این موضوع منفعلانه برخورد کرد که در داخل نیز در جلسه سپاسگذاری از ستادهای آقای روحانی برخی از مولوی های اهل سنت دولت را تهدید کردند که در صورتی که دولت ایران به سمت سکولارشدن حرکت نکند کشور دچار بحران داخلی و هرج ومرج خواهد شد. 

عضو حزب موتلفه اسلامی با انتقاد از سیاست های منفعلانه دولت دربرابر دشمن گفت: متاسفانه با تحلیل وقایع اخیر می‌توان به پشت پرده قضایا، طرح ها و نقشه های دشمن پی برد این در حالی است که علی رغم تهدیدهای داخلی و خارجی دولت به صورت جدی با آن برخورد نکرده است. لذا باید شورای امنیت ملی کشور مجدانه در جهت جلوگیری از موضع‌گیری ها وسخنانی که به امنیت ملی کشور لطمه می زند اقدام کند ودولت هم درسیاست های منفعلانه خود تجدیدنظر کند. خصوصا در این مقطع زمانی دولت باید از سلامت و عدم تهدید حجاج کسب اطمینان کند چراکه بیم آن می رود که خاندان سعودی باز دست به جنایت جدیدی بزنند.

این کارشناس سیاسی در خصوص اهمیت حضور مدافعان حرم در خارج از مرزهای ایران و تاثیر آن برامنیت داخلی تصریح کرد: در واقع حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم حضرت امام (ره) این واقعیت را به مردم اثبات کرد که امنیت ایران در گرو حضور دولتمردان مذاکره کننده و دیپلمات نیست بلکه امنیت مردم در گرو حضور و اقتدار نیروهای نظامی کشور است. امروز کسانی که با رای دادن به آقای روحانی گمان می کردند امنیت کشور افزایش می یابد و دشمن دیگر با ما دشمنی نخواهد کرد متوجه باطل بودن تصورات خود شدند. امروز مردم متوجه شدند حضور مدافعان حرم آن سوی مرزها تا چه حد حیاتی و حافظ امنیت جان و مال و ناموس ماست. هرچند منافقین در آن سوی مرزها با پوشیدن روسری بنفش برای رای دهی آمده بودند اما حملات امروز و هماهنگی بین داعش با خاندان سعودی و آمریکا نشان داد که به هیچ وجه نباید با دشمن دیپلماسی لبخند داشت چراکه لبخند زدن به گرگ نجات دهنده نیست. بی شک بسیاری از کسانی که برای ضربه زدن به امور نظامی کشور وکاهش سرمایه نظامی تلاش می کردند و واقعیت را از مردم پنهان می کردند دستشان به این جنایت آلوده است و دست آنها برای مردم رو شده است.