پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- «شاهد بیسابقه ترین تخلفات دراین انتخابات بودیم؛ بخشهای مختلف رسانه ملی، وزارتخانه ها و استانداران تبدیل شدند به ستاد روحانی...»

هیچ کجای سخنان این مرد شباهتی به گفتار یک بازنده ندارد و البته که نباید داشته باشد، چون نیست!

این جملاتی که در بالا آمد را فقط یک نفر میتواند مطرح کند. این موضع اقتدار را فقط یک نفر میتواند داشته باشد. این شور مردمی در استقبال فقط برای یک نفر میتواند باشد. این دقت در انتخاب کلمات و بار معنایی جملات را فقط یک نفر میتواند داشته باشد.

این مظلوم قانونمند فقط سیدابراهیم رئیسی میتواند باشد! رئیسی انتخابات را نبرد ولی مردم را برد! آنهایی که به دنبال برد- برد بودند بهتر میدانند که فقط تعدادی برگه رای نصیبشان شد که آن هم به قول آقای روحانی احتمالاً حرام است.

رئیسی پرورش یافته انگلیس نیست، بنابراین با رای حرام نسبتی ندارد. رای حرام باشد برای آنان که به حرامیها دل خوش کردهاند و نگاهشان به دست دشمن است، بگذریم...

سیدمحرومان در جمع مردم مشهد سخنرانی مهمی داشت که از زوایای مختلفی قابل تامل است.

الف) قبلا در همین ستون نوشته بودم که رئیسی پشتوانه رای حداقل شانزده میلیونی دارد و به همین واسطه میتواند در کشور نقش آفرینی کند. خوشبختانه همین نگاه هم در او وجود دارد و همانگونه که در بیانیه پس از انتخابات تاکید کرده بود زبان گویای ملت خواهد بود.

ب) رئیسی یک حقوقدان خبره و خطیب تواناست، البته با تاکید بر اینکه دکترایش تقلبی نیست و در نطق هایش دروغ هم نمیگوید، این ویژگیها باعث شده تا هر نطق پساانتخاباتیاش بسان یک شکوائیه دقیق و مستند باشد، شکوائیهای از طرف مردم و مستضعفانی که رسانه های زنجیرهای ندارند بر علیه عده ای محدود اما پر تخلف!

ج) اسناد و شواهد گوناگون در مورد تخلفات بی سابقه در انتخابات به حدی موجود است که نیازی به خارج شدن از مدار و مجرای قانون نیست و البته این جریان مردمی ثابت کرده که در هر صورت پایبند به قانون بوده و هست.

د) رای مردم حق الناس است و بدیهی است که حق گرفتنی است و باید مطالبه شود، پس چه کسی برای راهبری این مطالبه گری بهتر از رئیسی است که قبلا هم ثابت کرده بود صدای مردمی است که رسانه ندارند؟!

ه) این مطالبه گری به نمایندگی از مردم ثمرات فراوانی دارد. از طرفی کاندیدای پیروز اعلام شده را در موضع انفعال و پاسخگویی قرار داده، از سویی بدنه اجتماعی رای دهندگان به رئیسی که به فسادستیزی او رای داده بودند را همچنان منسجم نگه میدارد.

بدیهی است که برای پیروزی قاطع در انتخابات ۱۴۰۰ از هم اکنون باید برنامه ریزی ها را شروع کرد. تکلیف مداری هیچ منافاتی با کار تشکیلاتی و سازماندهی و برنامه ریزی بلند مدت ندارد.

بنابراین همین رویه ای که آیت الله رئیسی برای ارتباط با مردم در پیش گرفته باید به استانهای دیگر سرایت کند و این موج عظیم مردمی برای پیروزی کاندیدای جبه ه انقلاب در ۱۴۰۰ بیش از پیش آماده باشد. زنجان و اهواز و اصفهان و تبریز و بسیاری از شهرهای ایران باید در ماه های آینده دوباره شاهد همان اجتماعات ده ها هزار نفری باشد، این برگ برنده ای است که رقیب هنوز هم در حیرتش مانده است!

خدشه به اعتماد مردم با مهندسی آراء حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع پرشور مردم در جامعه الحسین مشهد، با بیان اینکه در این انتخابات حدود ۴۰ میلیون نفر از مردم کشورما شرکت کردند، گفت: «برنده واقعی این انتخابات مردم حاضر در صحنه بودند؛ مردم مثل همیشه کم نگذاشتند اما مسئولان کم لطفی کردند و مردمی که آماده بودند به رقیب نامزدهای دولت رای دهند باید ساعتها پشت در صندوقهای رای منتظر بمانند و این نه تنها در یک نقطه بلکه در سراسر کشور اتفاق افتاد، باید از مردمی که ساعات بسیاری در پشت صندوقهای رای منتظر ماندند باید همان از آنها عذر خواهی کنند.

رئیسی افزود: امید است همچنان که تاکنون در این جایگاه بودم همچنان وکیل و مدافعان محرومان و مستضعفان در جامعه باشم؛ آنانی که بر طبل دو قطبی کردن جامعه میکوبند، این روش فرسوده و کهنه انگلیسی هاست. این دو قطبی کردن جامعه مانند شیعه و سنی است، سوال مردم این است شما در این ۴ سال چه کردهاید و با تهمتزدنها فرافکنی میکنید. سوال مردم این است که خانواده های فقیر و مستمندی که نان شب ندارند باید با این رکود چه کنند؟

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه اداره ستادهای ما مردمی بود، برخی مغازه و منزلشان را ستاد کردند وبعضی از کمکهایی که در برخی استانها شد یاد آور روزهای ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی بود، افزود: ناسزا گفتن به سید ابراهیم رئیسی فضای انقلابی و جهادی را در کشور کم رنگ نخواهد کرد؛ دعا و نیایشهای شما به درگاه خدا اثر کرده است. مادر چهار شهیدی که با اشک چشم میگوید من امروز تمام دغدغه ام این است که ارزشهای انقلاب اسلامی زمین نماند. مطمئن باشید دعاها و نیایشهای شما به درگاه خداوند محقق خواهد شد.

دولت سیاست خارجی ملتمسانه را کنار بگذارد

این نامزدهای انتخابات با بیان اینکه دولتی که نمیتواند به قانون عمل کند نباید وارد عرصه انتخابات شود، گفت: دولت در سیاست خارجی باید این سیاست ملتمسانه خود را کنار بگذارد. اینکه شما به دشمن پیام دهید که خزانه کشور خالی است، اشتباه است. اینکه القا شود همه چیز مردم وابسته به برجام است حتی آبخوردن مردم وابسته به برجام است اشتباه است؛ زانو زدن در برابر یک مقام عربی وقتی هزاران مسلمان در منا به شهادت رسیدهاند، سیاست ملتمسانه است. وی با تاکید بر اینکه دشمنان این پیامها را از داخل دریافت میکنند و یکی از عوامل تشدید تحریمها پیامهایی است که مسئولان از داخل برای غربیها ارسال میکنند، تصریح کرد: تقویت بنیه دفاعی کشور برای جلوگیری از جنگ است، چرا بنیه دفاعی کشور و بچه های مدافع حرم و خانواده شهدا را تضعیف میکنید؟

رئیسی ادامه داد: کدام رئیسجمهوری است که بنیه دفاعی کشورش را تضعیف کند؟ شما باید به مجاهدان و خانواده شهدا افتخار کنید چرا آنها را تضعیف میکنید؟ اگر اینها نبودند امروز باید در تهران مقابل داعش میجنگیدیم؛ آنچه اتفاق افتاد؛ اتفاقات خوبی نبود، مردم ما عاقل و با بصیرت هستند؛ ما مرزبندیها را بین روستائیان و شهرنشین ها قبول

نداریم.

ستادهای دولتی از رسانه تا دخیل بر یارانه قطع شده

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: اتفاقات این دوره اتفاقات بیسابقهای بود؛ قریب به ۵ فعالیت دولت تبلیغاتی بود اعم از تراکم افتتاحها و استفاده از آنتن تلویزیون و تمام امکانات کشور و وزارت خانه ها و استانداریها و دهیاریها و... ستاد انتخاباتی نامزدهای دولت شده بودند، این در حالی است که بنده ۲۰ فروردین از مشهد و آستان رفتم و درهیچ یک از برنامه های آستان شرکت نکردم. ده ها روزنامه زنجیرهای از جمله روزنامه دولتی ایران برای دولت کار و مدام به رقیب تهمت زدند در حالی که روزنامه قدس آستان ازهر گونه فعالیت انتخاباتی بر حذر شد. وی یادآور شد: معاون اولی که با کلام خود میگوید من برای دفاع از دولت میآیم و این را ما به هیچ عنوان در قانون نداریم. این پول پخش کردن ها، واریز یارانه حتی برای افرادی که یارانه آنها قطع شده بود، واریز بدهی چندین ساله کشاورزان در شب انتخابات، سوء استفاده های نامزدهای خاصی از امکانات دولتی بود؛ گفتمانی که ما آغاز کردیم با محوریت توجه به فقرا، محرومین و دوری از زندگی تجملاتی، خوشحال میشویم این جریان در دولت مورد توجه قرار گرفته همچنان ادامه داشته باشد و منحصر به دوران انتخابات نباشد.

نیروهای انقلابی بر خلاف فتنه گران پایبند به قانون هستند

رئیسی با بیان اینکه نیروهای انقلابی بر خلاف فتنهگران پایبند به قانون هستند، ادامه داد: مهندسی کردن مشارکت مردم امری ناپسندیده است. نرساندن تعرفه به مراکزی که احتمال رای آوردن حریف دولت وجود دارد کاری بسیار ناپسند است. به اذن امام هشتم حرکت جهادی در راستای خدمت رسانی به مردم را با کمک مردم انشالله دنبال خواهیم کرد و فساد ستیزی، اجرای عدالت اجتماعی، عمل به ارزشهای انقلابی سر لوحه کار ما خواهد بود و تا رسیدگی به نتیجه به صورت خستگی ناپذیر ادامه خواهیم داد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: بنده از همان ابتدا تاکید کردم باید پایبند به قانون باشیم. من از شورای نگهبان و قوه قضائیه میخواهم نگذاریم حق الناس پایمال شود. اگر به این مهندسی آراء مردم رسیدگی نشود به اعتماد مردم خدشه وارد میشود. لحظهای از پیگیری مطالبات مردم خسته نمیشویم و با تهمتها عرصه دفاع از مردم و ارزشهای انقلاب را خالی نخواهیم کرد. وی در پایان خاطرنشان کرد: به آقای رئیسجمهور میگویم خط امام شاخصهایی دارد که پایبندی به ولایت فقیه، دشمنشناسی و دشمن ستیزی، توجه به مردم، باور داشتن جوانان، داشتن ادبیات انقلابی وداشتن دغدغه رفع مشکلات مردم از شاخصهای خط امام و انقلاب است.