به نقل از خبرگزاری رویترز،  خانواده های پنج شهید بحرینی که در حمله هفته گذشته نظامی آل خلیفه به روستای الدراز در اطراف منامه و زادگاه آیت الله عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی این کشور به شهادت رسیدند، اعلام کردند مقامات امنیتی بحرین آنان را از دیدن اجساد نزدیکان شان پیش از خاکسپاری منع کردند.

روزنامه الوسط به نقل از مشاور معاون امور قانونی وزارت کشور بحرین گزارش داد عملیات خاکسپاری قربانیان حمله هفته گذشته نیروهای امنیتی این کشور به روستای الدرز پس از گفتگو با خانواده های آنان صورت گرفت.

این مقام بحرینی تاکید کرد مسئولان وزارت کشور روز جمعه 26 مه ( 5 خرداد) با خانواده های پنج تن از قربانیان روستای الدرز تماس گرفتند و از آنان خواستند در مراسم خاکسپاری این افراد حضور یابند اما با توجه تدابیر و اقداماتی که برای این مراسم درنظر گرفته شده بود، خانواده های حاضر به شرکت در این مراسم نشدند.

پیش بینی می شود بروز اختلاف درباره دفن قربانیان حمله به روستای الدرز به تشدید تنش ها در کشور بحرین منجر شود.

نیروهای امنیتی بحرین با حمله به محل تحصن در اطراف خانه آیت الله عیسی قاسم در روستای الدرز دست کم پنج تن از هواداران این روحانی برجسته شیعه بحرین را به شهادت رساندند و 300 تن دیگر را دستگیر کردند.

خانواده های پنج شهید بحرینی در بیانیه ای که یک نسخه آن روز یکشنبه در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفت، اعلام کردند مسئولان امنیتی روز جمعه با آنان تماس گرفتند و تاکید کردند از هر خانواده دو مرد به مرکز پلیس محلی بروند.

خانواده های پنج شیهد بحرینی پس از اینکه متوجه شدند درخواست مسئولان از حضور دو مرد از هر خانواده در پلیس محلی یعنی اجرای مراسم دفن قربانیان، این درخواست را رد کردند و از مقامات بحرین خواستند اجساد را به خانواده هایشان تحویل دهند تا مراسم خاکسپاری مناسبی برای آنان برگزار کنند.