ابوالفضل حسن‌بیکی با اشاره به سیاست‌های ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور گفت: رئیس جمهور جدید آمریکا می‌داند که دنیا دیگر تک قطبی نیست و در دنیای چندقطبی امروز نمی‌تواند بر همه تسلط داشته باشد.

وی با بیان اینکه ترامپ تلاش می‌کند افکار عمومی آمریکا را تغییر بدهد، گفت: وی با تاکید بر اینکه به جای برخورد با داعش و عربستان می‌توان با این کشور به عنوان یک تاجر وارد گفتگو شد، قصد دارد افکار مقامات این کشور را تغییر دهد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه ثروت عظیمی در کشورهای حاشیه خلیج فارس خوابیده است، اظهار داشت: ترامپ می‌خواهد با فروش سلاح به کشورهای عربی که در رأس آن‌ها عربستان سعودی است و روزانه بالغ بر 10 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند، حجم وسیعی از پول‌های موجود در عربستان را روانه آمریکا کند.

وی با بیان اینکه عربستان تصور می‌کرد می‌تواند در مدت چند ماه جنگ یمن را به پایان برساند و این کشور را به خاک خود پیوند بزند، اظهار داشت: این جنگ طولانی و فرسپایه‌های پادشاهی عربستان را متزلزل کرده است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر ترامپ به ریاض اظهار داشت: ترامپ قبل از سفر با فرافکنی و تاکید بر بحران‌‌های داخلی آمریکا، افکار عمومی کشور خود را درباره مفید بودن قرارداد با عربستان برای کشورشان متقاعد کرده است که در این سفر حدود 400 میلیارد دلار قرارداد با عربستان منعقد کرده است که 110 میلیارد دلار آن تسلیحاتی است

حسن‌بیکی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها تلاش کردند اسلام هراسی و ایران هراسی را در جامعه بین‌المللی القا کنند، اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به ظلم‌هایی که تروریست‌ها انجام دادند و کشورهایی که مورد هدف آن‌ ها قرار گرفتند، در افکار عمومی جهان جا افتاده که آمریکایی‌ها حامی تروریست‌ها هستند و با پول‌های عربستان در منطقه رشد می‌کنند.