پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سخنگوی کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: صدا و سیما به عنوان رسانه حاکمیتی بخشی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است و لذا باید در سایه تعامل با قوای دیگر و سازمان‌ها و نهادهای مختلف، نقشی کلیدی در توسعه و ساختن جامعه ایفا کند.

سیداحسان قاضی‌زاده سخنگوی کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: مرجعیت رسانه ملی هم‌اکنون و در ایام انتخابات بسیار محسوس بوده، چراکه مهم‌ترین وسیله‌ای است که هم‌اکنون نامزدها از طریق رادیو و تلویزیون خود را به مردم معرفی می‌کنند.

وی افزود: خوشحالم که بگوییم با اتکا به مناظره‌ها و تبلیغات نامزدها از طریق رسانه ملی، تبلیغات کاغذی اعم از به کار گرفتن پوستر و بنر به حداقل رسیده است.

سخنگوی کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان ساخت: با این‌که زمان زیادی از شروع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم می‌گذرد شاهد هستیم که بار اصلی تبلیغات را صدا و سیما به عهده گرفته واین اقدام نشان می‌دهد رسانه ملی در انجام تعهدات خود به‌عنوان یک مرجع تاکنون بخوبی وظایف ملی خود را انجام داده است. 

وی افزود: نامزدها تبلیغات خود را به صورت سنتی کاهش داده‌اند و هزینه‌های جانبی صورت نمی‌گیرد و از طریق صدا و سیما امکانات رایگانی در اختیار کاندیداها قرار گرفته که گستره آن به پهنای کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران و بهترین وسیله‌ای است که می‌توان برای معرفی نامزد‌ها از آن استفاده شود.

سخنگوی کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه صدا و سیما در ایام تبلیغات انتخاباتی، خط اول خبری و مرجعیت اصلی رسانه‌ای را به عهده گرفته  گفت: صدا و سیما شرایط و فضایی را پدید آورده که ملت عزیز ایران می‌توانند مقایسه‌ای میان نوع نگاه‌ها و تفکرات نامزد‌ها داشته و بتوانند قضاوت درستی برای انتخاب اصلح داشته باشند. 

قاضی‌زاده افزود: میزان جذب مخاطب از طریق رسانه ملی هم‌اکنون توانسته نقش مخرب ماهواره‌ها را کاهش دهد، چراکه فراگیر عمل کردن این رسانه منجر شده است.

وی اضافه کرد: مردم ایران پاسخ‌ها را درون کشور جست‌وجو کرده و اعتنایی به رسانه‌های بیگانه که خط خبری مغرضانه‌ای داشته و قصد تخریب اذهان عمومی را در ذهن دارند نداشته باشند.

سخنگوی کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: رسانه‌های بیگانه امکان دسترسی به نامزدهای انتخاباتی را ندارد و بنابراین از داشتن اطلاعات دست اول محروم هستند و این شرایط کمک می‌کند رسانه‌ای همچون صدا و سیما بتواند مرجعیت خود را به عنوان رسانه ملی کشور حفظ نماید.

سخنگوی کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فضای  مجازی گفت: هم‌اکنون در بحث تحول تبلیغات، رسانه‌های مجازی نیز حضور جدی به خود گرفته و با ورود گسترده به امر انتخابات توانسته‌اند به پایگاهی برای تبادل اطلاعات تبدیل شوند، اما آنچه مشخص است رسانه‌های مجازی نتوانسته‌اند به قطع یقین محل تبادل اطلاعات صحیح باشند.

قاضی‌زاده افزود: البته این رسانه‌ها سهم حداقلی برای تبادل اطلاعات در فضای مجازی را به وجود آورده‌اند که بسیار موثر است، اما صدا و سیما به‌عنوان مرجع، با انتشار اخبار و اطلاعات صحیح خط اول خبری را داشته و طبعا فضای مجازی نیز با اتکا به گردش این اطلاعات، می‌تواند با بهره‌گیری از همان تصاویر تولیدی یا متون مکتوب رادیو و تلویزیون به انتشار اخبار بپردازد.

وی اضافه کرد: در کل باید تاکید کرد فضاهای غیررسمی فضایی است که گردش بالای خبری را دارد ولی صدا و سیما محلی برای اطمینان بخشی یا بررسی صحت و سقم اخبار است که در این مسیر گام برمی‌دارد.