محمدحسن قدیری ابیانه عصر دیروز در برنامه مناظره انتخاب اصلح که در دانشگاه آزاد زنجان برگزار شد، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 88 بیش از 11 میلیون اختلاف رای را دروغ دانستند و ادعای تقلب کردند که این ادعا قابل قبول نیست.

وی با بیان میزان بدهی در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: طبق آمار جهانی و بانک توسعه دولت یازدهم 7.5 برابر بیشتر از دولت دهم بدهی دارد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا بیان کرد: منظور از اصول‌گرایی اعتقاد به اصول مبانی دینی و اسلام است و افتخار ما این است که اصولگرا هستیم.

وی با اشاره به سوابق حجت‌الاسلام رئیسی افزود: حجت‌الاسلام رئیسی سه دهه در دستگاه قضا بودند و همچنین مسئولیت بازرسی کل کشور را برعهده داشتند و اداره کردن آنجا نیاز به مدیریت و کار اجرایی دارد.

قدیری با اشاره به ابهام برخی افراد در مورد اینکه چرا حجت‌الاسلام رئیسی با این که از رجال سیاسی بود، در دستگاه قضا خدمت می‌کرد، ابراز کرد: شهید بهشتی با اینکه رجال سیاسی بود در دستگاه قضا بود و پیشوای دین ما امام علی(ع) با اینکه فرد سیاسی بود ولی در امر قضاوت هم کار می‌کرد.

وی با اشاره به مشخص کردن اموال حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: از آقای روحانی هم درخواست می‌شود تا لیست اموالش را مانند حجت‌الاسلام رئیسی در اختیار عموم مردم بگذارد و این حق طبیعی مردم است که لیست اموال رئیس جمهورشان را ببینند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به وعده‌های 100 روزه جدید روحانی بیان کرد: دولت یازدهم 14 بار فرصت تحقق وعده‌های 100 روزه را در این مدت داشت و نتوانست وعده‌های خود را عملی کند.

وی با اشاره به اختلاس 12 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: با این مبلغ بسیار زیاد می‌شد چندین شغل برای جوانان ایجاد کرد اما رئیس جمهور و دولت یازدهم حتی با فرد خاطی برخورد نکردند و علیه او شکایت نکردند و آن را وام معوقه دانست.

قدیری با توجه به خصوصی‌سازی سازمان‌ها افزود: بر خلاف دولت‌های نهم و دهم، این دولت در راستای خصوصی‌سازی سازمان کاری نکرده است.

وی با اشاره به فسادهای دولت یازدهم تاکید کرد: فساد، فامیل‌گرایی، حقوق‌های نجومی در این دولت بی‌سابقه است و یکی از مقامات دولت یازدهم مدیرعامل بانک‌های رفاه و ملت را که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند را ذخیره نظام نامید.

حجت‌الاسلام رحمت‌الله بیگدلی نیز در این مناظره  اظهار داشت: برجام دستاورد بزرگی برای کشور داشت و بسیاری از مشکلات را برطرف کرد و اختلاس 3 هزار میلیاردی و تخلفات بابک زنجانی در دولت احمدی نژاد اتفاق افتاده و به دولت یازدهم مربوط نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان به دنبال گفتمان هستند و برای خود اصول تعریف شده‌ای دارند، بیان کرد: اصولگرایان هیچ گفتمانی ندارند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در مورد مناظرات تلویزیونی گفت: قالیباف از آن جایی که برنامه ندارد در پاسخ به برنامه‌اش برای دانشگاهها موضوع قاچاق را مطرح می‌کند.

وی با اشاره به افزایش قیمت اجناس در زمان دولت گذشته بیان کرد: در دولت یازدهم ثباتی در قیمت‌ها ایجاد شده است و بدهی‌های دولت یازدهم را دروغ است و این دولت هیچ بدهی ندارد.

وی مدعی شد که رئیسی سابقه کارهای اجرایی را در کشور ندارد و برنامه‌ای برای ریاست جمهوری ارائه نداده است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی رعایت حقوق زنان را از اصول دولت یازدهم خواند و گفت: مخالفت با انواع قومیت‌گرایی و جنسیت‌گرایی در کشور و دفاع از آزادی رسانه‌ها در این دولت مورد توجه قرار گرفته است.

وی از دیگر اقدامات دولت روحانی به محور قرار دادن عزت ملی در سیاست خارجی و پایبند بودن به مدیریت علمی و تخصص‌گرایی اشاره کرد و گفت: در این دولت افراد خبره و کارشناس اظهار نظر می‌کنند اما رئیس جمهور قبلی مدعی بود که از 70 اقتصاد دان بیشتر می‌فهمد.