سیدمحمد حسینی  با تاکید بر لزوم معرفی کاندیدای واحد از طرف جبهه  مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: بعد از تشکیل این جبهه و بعد از رایزنی‌های مفصل برای انتخاب نامزد مناسب به نمایندگی از آن، بر روی پنج نفر توافق حاصل شد.

وی بیان کرد: صلاحیت دو نفر از این پنج نفر نامزدهای مدنظر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از طرف شورای نگهبان محرز نشد اما با این وجود به نظر شورای نگهبان احترام گذاشته و پذیرفته شد.

وزیر اسبق ارشاد افزود: بعد از این‌که مناظرات انجام شود، برای انتخاب یک نامزد نهایی، نظرسنجی‌های مختلفی انجام می‌شود و هر کدام از آقایان رئیسی و قالیباف که رای بیشتری بیاورند نامزد این جبهه معرفی می‌شود.

وی در مورد اهمیت و جایگاه ویژه فعالیت‌های قرآنی در زمان وزارت خود تصریح کرد: در زمان وزارت بنده، معاونتی تحت عنوان معاونت قرآنی راه اندازی شد و هدفش آشنایی هنرمندان با قرآن و مضامین قرآنی بود.

حسینی در بیان مصادیق فعالیت این معاونت گفت: نیت اصلی این بود که هنرمندان بتوانند فیلم‌، پویا‌نمایی، شعر، داستان و دیگر موضوعات مختلف هنری با مضامین قرآنی بسازند که حتی برخی از این آثار با استقبال منطقه ای و بین المللی روبرو شد اما متاسفانه با روی کار آمدن دولت فعلی، فعالیت این معاونت مختومه شد.

وی درباره نقد دولت قبلی هم اظهار کرد: اگر از دولت سابق دفاع می‌شود از اقداماتی که به‌نفع محرومان دفاع می‌شود و یا از تلاش‌های شبانه‌روزی دولت‌مردان دفاع می‌‌شود  اگر هم ضعفی بوده همانند اصلاح‌طلبان آن را توجیه نمی‌کنند.

وزیر سابق ارشاد با انتقاد از وزارت نفت تصریح کرد: چرا باید کسی انتخاب شود که با وجود او در راس یک وزارت‌خانه، کشور میلیارد‌ها دلار ضرر مالی می‌کند؟

وی افزود: در دولت اصلاحات که آقای روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور بود، خود از جمله اولین معترضان به قرارداد نفتی کرسنت بود و جالب اینکه امروز هم برخی نمایندگان مجلس از قراردادهای نفتی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند!

حسینی با کنایه به رفتارهای زشت و زننده وزرای دولت فعلی تصریح کرد: قطعا از نظر کسی که در کاخ و ویلا زندگی می‌کند مسکن مهر یک قوطی کبریت است و اگر هم از وی سوالی بشود، میکروفون را گرفته و آن را به طرف دیگر پرت می‌کند و یا اینکه وزیر بهداشت به فرماندار یک شهر می‌گوید "بی‌شعور"