محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب با اشاره به اولین مناظره انتخاباتی در روز جمعه، گفت: این مناظره زمینه‌ای بود برای اینکه مردم با دیدگاه‌ها و سوابق نامزدها آشنا شوند.

وی افزود: آقای روحانی با دروغ‌گو خطاب کردن یکی از نامزدها مسیر اخلاقی و حرفه‌ای مناظره را تغییر داد، درحالی‌که در همین مناظره معلوم شد آقای روحانی به وعده‌ انتخاباتی سال 92 خود عمل نکرده است.

حبیبی تصریح کرد: آقایان روحانی و جهانگیری باید بدانند که سیاست تخطئه عملکرد گذشتگان نخ‌نما شده و مردم هم در جریان عملکرد چهارساله آنها هستند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به آرایش صحنه مناظره، اظهار کرد: دو تفکر وجود دارد؛ یکی طرفدار وضع موجود و ادامه آن است، یکی هم معتقد است راه‌هایی برای برون‌رفت از مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور وجود دارد و مردم خود خوب می‌دانند کدام را انتخاب کنند.

وی در ادامه به اظهارات اسحاق جهانگیری اشاره کرد و گفت: وی معاون اول رئیس‌جمهور است و باید نسبت به همه مشکلات پدید آمده در این دوره پاسخگو باشد. او نمی‌تواند نقش رقیب یا اپوزیسیون و یا به قول خودش مکمل را در این دوره بازی کند.

حبیبی خاطرنشان کرد: او باید بگوید ظرف 4 سالی که در مسند قدرت بوده چه کرده است؛ اگر دست دولت فعلی خالی است، بنابراین با حمله به دولت سابق مشکلی حل نمی‌شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: بهتر است آقای روحانی و معاون اول وی بجای حمله به این و آن، برنامه و عملکرد 4 ساله خود را شرح دهند و برنامه 4 سال آینده را بیان کنند. دولت یازدهم در بسیاری از موارد بر اساس برنامه پنجم عمل نکرد و حتی بودجه سنواتی را مطابق برنامه پنجم تدوین و تنظیم نکرد. تفریغ بودجه سالانه دیوان محاسبات در این سال‌ها این ادعا را ثابت می‌کند.

وی تاکید کرد: دولت در شکل‌گیری برنامه ششم هم با مجلس همکاری مؤثر نداشت و مجلس مجبور شد خودش برنامه ششم را بنویسد؛ لذا دست دولت هم از ناحیه عملکرد گذشته و هم از ناحیه برنامه داشتن درآینده خالی است.

حبیبی گفت: تمام نگاه دولت در حل مشکلات به برجام بود و حتی آب خوردن مردم را هم به آن گره زد. برجام به گفته مقامات دولتی دستاوردی متناسب با این همه کار و سر و صدا نداشته است و به قول وزیر خارجه خودمان آمریکایی‌ها تحریم‌ها را فقط روی کاغذ برداشتند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ما در برجام به قول و تعهد خود عمل کردیم اما به بدعهدی آمریکا برخوردیم، گفت: راهبرد دولت در حل مسائل کشور نگاه به بیرون بود اما جواب نداد.

وی با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری در حل مشکلات موجود کشور، گفت: واقعاَ نامزدها باید در مقام حل مشکلات نگاهشان به مردم و ظرفیت‌های عظیم در درون باشد. دولت یازدهم یک تجربه را به ما آموخت که هیچ‌گاه به دشمن اعتماد نکرده و از اتکاء به بیرون پرهیز کنیم.

حبیبی تصریح کرد: طرح دیدگاه‌های روحانی و جهانگیری ناظر به پاسخ به سؤالات مطرح‌شده از سوی برگزارکنندگان مناظره و نیز سؤالات مطرح‌شده از سوی رقبا نبود. بسیاری از سؤالات ازجمله سؤالات آقای میرسلیم بی‌پاسخ ماند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به شهادت مرزبانان مظلوم کشور، خاطرنشان کرد: پاکستان باید درخصوص این حادثه پاسخگو باشد؛ همگرایی پاکستان و عربستان، اسلام‌آباد را وارد باتلاقی می‌کند که برون‌رفت از آن ممکن نیست.

وی افزود: اگر دولت پاکستان نمی‌تواند جلوی این شیطنت‌های ناجوانمردانه را بگیرد، جمهوری اسلامی خواهد توانست در مقابل آن بایستد. پاکستان باید عواقب این امور را بپذیرد و غرامت و خون‌بهای شهیدان را جبران کند.

حبیبی همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان مسابقات بین‌المللی قرآن اظهار کرد: راه نجات ملت‌ها بازگشت به قرآن است. دولت‌ها و ملت‌ها باید مفاهیم عظیم قرآنی را جزء گفتمان‌های عمومی جامعه خود قرار دهند. دولت و ملت ما پیشاپیش همه ملل جهان اسلام باید در این مورد پیشگام باشند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی حمله رژیم صهیونیستی را به فرودگاهی در دمشق نشانه اتحاد بین داعش و صهیونیست‌ها دانست و گفت: اگر این حملات ادامه یابد صهیونیست‌ها پاسخ خود را از مقاومت دریافت می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم و روز کارگر تصریح کرد: کارگران و معلمان از اقشار فرهیخته جامعه ما هستند و امتحان خود را در دفاع از امام، انقلاب و اسلام بارها داده‌اند بنابراین امروز همه دستگاهها و مسئولین موظف به رفع مشکلات آنها هستند.

حبیبی به موضع مؤتلفه در مورد کارگران اشاره و تاکید کرد: نامزد ما در روز ثبت‌نام با لباس کارگری به وزارت کشور رفت. موضع ما در مورد حل مشکلات کشور یک‌چیز بوده و آن کار، کار و کار است.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، گفت: شهید مطهری یکی از ایدئولوگهای بسیار ممتاز انقلاب اسلامی بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی برگزاری نمایشگاه کتاب را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور دانست و اظهار امیدواری کرد فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور بیش‌ازپیش گسترش یابد.

حبیبی در پایان با اشاره به عملکرد هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در تهران گفت: برخی از افراد مرتبط و مؤثر در فتنه 88 و محکوم در دادگاه، صلاحیتشان در مراحل اولیه تأیید شده که این تأیید اقدام بسیار نادرستی است و امیدواریم در مراحل بعدی این اقدام غیراصولی اصلاح شود