مهدی عبدالملکی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در نامه‌ای به نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: بنا به سخنان رهبر معظم انقلاب دانشگاه فرهنگیان با تمام دانشگاه‌ها تفاوت دارد زیرا علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه‌ها این نهاد مسئولیت تربیت دبیر را برعهده دارد سوال این است که چه رویکردی برای قوام این دانشگاه دیده شده است.

در ابتدای این نامه آمده است: آموزش و پرورش به عنوان نهادی که در طی سال‌‌های متمادی دستخوش تغییرات و صدمات فراوانی شده است نیاز به توجه و رسیدگی ویژه مسئولین دارد، معلمان یک سرزمین نقش به سزایی در پیشرفت جامعه خویش دارند اما متاسفانه در شرایط فعلی شاهد آن هستیم که به ایشان کم لطفی می‌شود بنابراین مسلم است که از برنامه‌های اصلی مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید حل معضلات قشر فرهنگی و نهاد آموزش و پرورش باشد.

وی ادامه داد: همانطور که مستحضرید عموم قشر فرهنگی در شرایط بد اقتصادی به سر می‌برند که در اکثر مواقع باعث می‌شود یک معلم به شغل دومی بپردازد که با حرفه اصلی او یعنی پرورش انسان کاملا تناقض دارد. نگاه بالا به پایین و سیاست‌های نادرست مسئولان نسبت به قشر فرهنگی که در جامعه وجود دارد و بجای آن که در نهادهای فرهنگی مانند صداوسیما و... به حل آن بپردازند در بعضی مواقع به تشدید آن کمک می‌کنند و چه بسا این نگاه در سطح مسؤولان ارشد نظام هم وجود داشته باشد و دارد.

این فعال دانشجویی با اشاره به خاک خورده سند تحول آموزش و پرورش تاکید کرد: برای سند تحول قرار است چه اتفاقی بیافتد، متاسفانه در ادوار گذشته شاهد آن بودیم که سند تحول به عنوان نقشه راهی برای آموزش و پرورش به فراموشی سپرده شد و گاهی بجای آن از اسنادی مانند2030 حرف به میان آمد.

در خاتمه آمده است: بنا به سخنان رهبر معظم انقلاب دانشگاه فرهنگیان با تمام دانشگاه‌ها تفاوت دارد زیرا علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه‌ها این نهاد مسئولیت تربیت دبیر را برعهده دارد سوال این است که چه رویکردی برای قوام این دانشگاه دیده شده است. لازم است نامزدهای ریاست‌جمهوری در برنامه‌های اصلی خود به حل این قبیل مشکلات بپردازند.

لازم به ذکر است، در پیوست دعوتنامه‌ای به هر کاندید مبنی بر حضور در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و سخنرانی در زمینه برنامه‌های خود در این حوزه ارسال شد تا دیدگاه‌ها و برنامه‌های خودشان را درباره موارد بالا شرح دهند.