سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه معمولا در دنیا و ایران مرسوم است که رئیس جمهور دوره دوم هم انتخاب می شود اظهار داشت: اما این قاعده استثنا هم دارد برای مثال رئیس جمهور فعلی فرانسه بخاطرضعف عملکرد و نارضایتی مردم اصلا برای دوردوم کاندیدا نشد چون متوجه شد نتیجه نخواهد گرفت.
وی افزود: اگر دولتی ضعیف باشد دلیلی ندارد که مورد اقبال مردم واقع شود، مردم به رئیس دولتی دوباره رای می‌دهند که طرح‌های اساسی و پروژه‌های بزرگی در دست اقدام داشته باشد و جامعه احساس کند که دولت دیگری نمی‌تواند این پروژه‌ها راتکمیل کند و فرآیند آن‌ها را استمرار بخشد.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت فعلی وعده‌های بسیاری داده و به آن‌ها عمل نکرده و شرایط در دولت یازدهم روز به روز برای مردم سخت‌تر شده است؛ در بحث تولید و اشتغال که محور سال جاری و مورد تاکید رهبری است، دولت ضعف‌هایی دارد و توان ایجاد تحول در این حوزه‌ها را ندارد.
حسینی ادامه داد: دولت‌ها در 4 سال اول کار خود با انگیزه هستند و کارهای بزرگی انجام می‌دهند، این دولت 4 سال ابتدایی را بیشتر به روزمره‌گی گذرانده و همه دلبستگی‌اش این بوده که بعد از برجام سرمایه‌گذار خارجی جذب کند و به جای اینکه نسخه اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشد، مشکلات کشور را با کمک دیگران حل کند.
وی با بیان اینکه غالب مردم امیدی به کارآمدى این دولت ندارند عنوان کرد: با حضور افراد توانمند و ذی صلاحیت و خوش نامی مثل حجت الاسلام رئیسی که دارای برنامه عملیاتی و تیم قوی اجرایی قوی هستند شرایط برای حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه فراهم است.
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: براساس نظر سنجی‌ها آرا منفی روحانی بسیار بالاست و کاندیداتوری جهانگیری در انتخابات هم خود بیانگر ضعف و ناتوانی دولت است، کاندیداتوری جهانگیری به این معناست که دولت کارنامه درخشانی ندارد و برای اینکه ضعف خود را جبران کند از او استفاده کرده تا در جریان مناظرات فرافکنی کند.
حسینی افزود: اگر روحانی کارهای اساسی و مهمی انجام داده بود نیازی به کاندیدای پوششی و کمکی نداشت و حتی اگر مقابل ده رقیب انتخاباتی هم قرار می‌گرفت می‌توانست پیروز شود، اما شواهد و قرائن حاکی از آن است که این دولت ادامه پیدا نمی‌کند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم گفت: اگر از بین کاندیداهای انقلابی یک نفر در میدان بماند جریان انقلابی در مرحله اول موفق خواهد شود و اگر بنا به هر دلیل و مصلحتی هر دو نفر آقایان رئیسی و قالیباف در صحنه بمانند احتمال اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود زیاد است.

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی