میر شمس مومنی زاده روز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی با اشاره به لزوم ایجاد شرایط لازم برای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای اظهار کرد: باید هرکس به هر میزان که می تواند در تشویق مردم برای مشارکت در انتخابات تلاش کند و فرهنگیان ایفا کننده بیشترین نقش به عنوان قشر پیشرو فرهنگ ساز جامعه هستند.
وی تاکید کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری حضور درانتخابات مایه افتخار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی است و باید اهتمام بیشتری برای انتخابات در پیش رو وجود داشته باشد .
مومنی زاده تصریح کرد: همانگونه که بندرانزلی نخبگان و قهرمانان بسیاری را در عرصه های مختلف علمی و ورزشی تحویل جامعه داده است در انتخابات نیز باید رکورد دار عرصه سیاسی شده و با کمک همگان ، میزان حضور مردم این شهرستان در انتخابات ، به بیش از 90 درصد برسد .
رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی همچنین اظهار کرد:دانش آموزان سرمایه های اصلی نظام و آینده سازان مملکت اسلامی هستند و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش هزینه نیست.
مومنی زاده تاکید کرد: باید در جهت تقویت و توسعه فضاهای آموزشی ، فعال کردن انجمن اولیا و مربیان، استفاده از خیرین مدرسه ساز ، توجه به سلامت دانش آموزان و همچنین پرکردن اوقات فراغت آنان با استفاده از همه امکانات مورد نیاز در شهرستان ، اهتمام بیشتری صورت گیرد.
وی اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور را یکی از بهترین امور فرهنگی این نهاد آموزشی کشور دانست و گفت : دولت به افزایش سرانه سواد آموزی بسیار حساس است و باید رتبه شهرستان بندرانزلی در این شاخص مهم افزایش یابد .
در ادامه این جلسه رییس آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی نیز اظهار کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی در نحوه عملکرد آموزش و پرورش این شهرستان همواره مورد توجه قرار گرفته است.
سیدحسین دریابکی افزود: هوشنمد کردن سیستم گرمایش مدارس برای صرفه جویی در مصرف و هزینه درساعات غیر اداری، کاهش استفاده از خودروهای اداری و درنهایت کاهش سوخت این خودروها، کاهش ساعات استفاده از مربیان حق التدریسی و کسب درآمد توسط تبلیغات با رعایت سلسله مراتب حقوقی، از مهمترین کارهای انجام شده در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش بندرانزلی است.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و بیش از 19 هزار و 800 دانش آموز در 85 مدرسه دولتی و 44 مدرسه غیر انتفاعی این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان و در 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.
خبرنگار:رضا اکبری ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7471/6070