رضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: شورای عالی فضای مجازی به ریاست روحانی و سرای سه قوه تشکیل و مقرر شد ساماندهی و صیانت از فضای مجازی انجام شود.
 
وی افزود: دسترسی آزاد همگان به فضای مجازی به عنوان فرصت و صیانت از فضای مجازی و پالایش از اموری که مغایر با شئونات اخلاقی بوده به عنوان اهداف ساماندهی و صیانت از فضای مجازی شناخته می‌شوند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: مقرر شد کانال‌هایی با بیش از پنج هزار عضو مطابق قانون باید برای ادامه فعالیت خود از وزارت فرهنگ مجوز دریافت کنند.
 
صالحی‌امیری گفت: مطابق برنامه ریزی‌ها از 11 هزار کانالی که بیش از پنج هزار عضو دارند هشت هزار کانال در فضای مجازی توانستند در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد ثبت نام کنند همچنین سایر سایت‌ها و کانال‌هایی که با این ظرفیت مشغول به فعالیت هستند در حال ثبت‌نام در سامانه وزارت فرهنگ می‌باشند.
 
وی افزود: هر نوع فعالیت در شبکه مجازی مجاز است البته به شرط آن‌که فعالیت آن‌ها مغایر با شئونات، قوانین و مقررات نباشد، لذا شناسنامه‌دارکردن سایت‌ها و کانال‌های مجازی به این منظور است که اگر فردی دچار اهانت شد امکان حقوقی برای پیگیری‌های لازم وجود داشته باشد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که پیشنهاد شما به رئیس دولت دوازدهم چه خواهد بود، گفت:‌ حوزه فرهنگ با عنوان زیرساخت توسعه ملی بوده و پایه هر نوع تحول و تعالی درجامعه شناخته می‌شود بر این اساس جامعه بیش از هر چیز نیازمند مباحث فرهنگی است.
 
صالحی‌امیری خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی و کلیه مسائلی که گریبان‌گیر جامعه بوده ریشه فرهنگی دارد و باید ضعف‌های مربوط به این حوزه را برطرف کرد.