بهرام پارسایی عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستای کشور در نشست خبری امروز (یکشنبه 3 اردیبهشت) در پاسخ به سؤالی درباره ابلاغیه هفته گذشته دبیر شورای نگهبان در مورد تأیید صلاحیت اقلیت‌های مذهبی در انتخابات شوراها، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی دستور داد که در این باره طبق قانون اقدام شود و چون این قانون در سال 86 به تصویب رسیده است و اعلام نظر شورای نگهبان پس از ثبت‌نام داوطلبان صورت گرفت اصل به ما طبق نمی‌شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با تعامل با شورای نگهبان دغدغه این شورا حل شود، عنوان داشت: تاکنون از اقلیت‌های مذهبی کسی به این دلیل رد صلاحیت نشده است.

عضو هیأت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستاهای کشور در بخش دیگری از سخنان خود و با اشاره به طرح دغدغه‌هایی نسبت به سیاسی‌کاری هیأت‌های نظارت در تأیید صلاحیت‌های داوطلبان شوراها، گفت: همه تلاش ما رعایت قانون و حفظ آبروی داوطلبان است و مستندات ما فقط استعلامات مراجع چهارگانه است.

پارسایی اظهار داشت: بازرسی‌ها در سراسر حوزه‌های ثبت‌نام شوراها فعال است تا اگر کسی بابت سیاسی بودن رد صلاحیت خود اعتراض داشت از تضییع حقوقش جلوگیری شود.