حسین کنعانی‌مقدم عضو  جبهه ایستادگیبا اشاره به حضور احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات و  مسائل مربوط به تأیید و یا عدم تأیید صلاحیت وی اظهار داشت:  احمدی‌نژاد وارد یک بازی خطرناک سیاسی و عملیاتی انتحاری شده است که مشایی و بقایی، کمربند انفجاری آن هستند.
 
وی ادامه داد: شورای نگهبان فارغ از هر گونه شانتاژ سیاسی و جوسازی‌های احتمالی احمدی‌نژاد، درباره صلاحیت و حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری 96 تصمیم‌گیری خواهد کرد.
 
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه احمدی‌نژاد روش ترامپیسم را پی گرفته است، تصریح کرد: احمدی‌نژاد با زیر سوال بردن کارآمدی نظام به دنبال این است که مجددا در صحنه سیاسی یارگیری کند، اما باید بداند که این رویه خطاست و قطعا به اهدافش نخواهد رسید.
 
وی با اشاره به تاکیدات مکرر امام راحل مبنی بر محارب بودن کسانی که با تصمیمات شورای نگهبان مخالفت می‌کنند، گفت: افرادی که به تصمیمات شورای نگهبان تمکین نمی‌کنند، در  دایره انقلاب تعریف نمی‌شوند.
 
کنعانی‌مقدم با بیان اینکه یکی از پایه های مهم نظام شورای نگهبان است و همه کاندیداها باید تسلیم محض این نهاد باشند، افزود: کاندیداهای انتخابات باید با ایجاد یک فضای آرام و دور از هر گونه غبارآلودگی سیاسی، به مشارکت حداکثری مردم کمک کنند؛ در غیر این صورت مردم چون گذشته پاسخ این‌ گونه رفتارها و قانون‌شکنی‌هایی را به خوبی خواهند داد.
 
وی درباره حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در انتخابات امسال گفت: جهانگیری، یار کمکی روحانی است چرا که عملکرد دولت یازدهم از سوی کاندیداهای رقیب مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت و روحانی نیازمند چنین یاری بود که پاسخ‌های لازم را بدهد و  در نهایت به نفعش کنار برود.
 
این فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با علت شرکت محمد هاشمی در انتخابات اظهار داشت: پیام حضور محمد هاشمی در انتخابات 96 این است که رأی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به روحانی است.