پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سعید احدیان- بنا ندارم درباره "حبیب" نظری دهم چون نه شناختی کامل از وی دارم و نه معتقدم می توان درباره افراد صفر و یکی اعلام نظر  کرد. اما می توان قطعا این گزاره را درست دانست که حبیب یک خواننده ارزشی و انقلابی نبود و ادعایی هم در اینباره نداشت.لذا حداقل می توان گفت تسلیت گفتن برای درگذشت وی  دغدغه ای  ارزشی و انقلابی محسوب نمی شود. 

پیام تسلیت آقای احمدی نژاد برای در گذشت  حبیب برای من از نظر باورهای فکری ایشان عجیب نبود چون برای ما کاملا واضح است که ایشان همان احمدی نژاد دوره دوم  و متاثر از آقای مشایی است و تغییری نکرده است اما از حیث سیاسی از  انتشار این پیام تعجب کردم چرا که  تاکتیک سیاسی که ایشان در سیاست ورزی در پیش گرفته اند، بازسازی جایگاه خود بین بچه های حزب اللهی حداقل تا نزدیکی های انتخابات است. حامیان اصولگرای آقای احمدی نژاد یا بدلیل احساسات یا برحسب مصلحت دوست دارند خود را قانع کنند که آقای احمدی نژاد از اشتباهات خود برگشته است اما این قبیل اقدامات، که دم خروس از آن هویدا است، کار را برای این توجیه گری سخت می کند. 

پس بگذارید همچنان در تعجب باشم که آقای احمدی نژاد در کنار شرکت در جلسات مدافعان حرم با چه تحلیلی برای حبیب پیام تسلیت صادر می کند.

شاید هم چند روز دیگر یادشان بیافتد، پدر شعر انقلاب فوت کرده است و برای توازن برای استاد حمید سبزواری هم پیام تسلیت صادر کند

خدا را چه دیدید، سیاست است دیگر.