حجت‌الاسلام احمد سالک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر مجموعه ارزش‌های اسلامی و دینی است، تعیین‌ و تبیین این ارزش‌های انقلابی نیز بر اساس اصول قانون اساسی بر عهده رهبر نظام است.

وی افزود: تا به امروز مقام معظم رهبری 38 عنوان سیاست را از جمله سیاست‌های اصل 44، سیاست‌های خانواده و 24 ماده سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مستندات این اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی مبتنی بر ارزش‌های انقلابی و اسلامی و با سیاست خودکفایی و اشراف بر کفار جهان بوده که این مسأله بسیار برای ما مهم است.

وی با بیان اینکه موانع رشد تولید ملی را جمع‌آوری کرده که در این مسیر مشخص شد 23 الی 24 مانع رشد برای تولید ملی وجود دارد، تأکید کرد: ضرورت رسیدن به موضوع اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد مقاومتی را در محور اول رشد تولید ملی و رفع موانع رشد تولید ملی قرار دهیم.

سالک ادامه داد: استفاده از مجموعه ظرفیت‌های موجود در کشور اعم از معادن غیر از نفت و گاز، استفاده از نقدینگی در دست مردم، ظرفیت نیروی انسانی جوان، نخبه و مبتکر و مشارکت دادن مردم در رشد تولید ملی و ایجاد اشتغال از موضوعات مهم کشور است که باید بیشتر به آن‌ها توجه شود.

وی اضافه کرد: سؤال اینجاست که در طول ابلاغ 24 سیاست اقتصاد مقاومتی تا به امروز، دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر نهادها در راستای تحقق این سیاست چه اقداماتی را انجام داده‌اند، نتیجه ارزیابی ما در این زمینه ضعیف است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به شکل دستگاهی با اقدامات نهادها در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی عمل کنیم، مجلس باید در این زمینه ریل‌گذاری کند.

وی در ادامه بیان کرد: تا به امروز مجلس ریل‌گذاری‌های خود را در این زمینه‌ها انجام داده است و تصویب قوانین رفع موانع تولید و رقابتی، کسب و کار حلال، قانون اصل 44 و اقتصاد مقاومتی از جمله اقدامات مجلس در این زمینه بوده است.

سالک اضافه کرد: دولت باید از بستر ریل‌گذاری‌های مجلس شورای اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی استفاده و اشتغال و تولید ملی را در کشور تقویت می‌کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی قوی نبوده است، تأکید کرد: دولت تدبیر و امید اقداماتی را نظیر حرکت‌های خوب در بحث کشاورزی و اختصاص دادن 16 هزار میلیارد تومان برای واحدهای صنعتی متوسط نیز انجام داده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما دولت تدبیر و امید مدعی است که 750 هزار شغل ایجاد کرده اما رشد نرخ بیکاری در کشور بسیار بالاست که 6 میلیون نفر در ایران در این جهت مورد توجه هستند؛ اگر با حساب معاون اول به این موضوع نگاه کنیم، هر سال یک میلیون و 200 هزار تحصیل‌کرده هم به این آمار اضافه می‌شوند اما دولت برای رفع بیکاری چه کاری انجام داده است، این سؤال اول ما از دولت است.

سالک در پایان با بیان اینکه این در حالی است که دولت یازدهم نتوانسته از امتیازات برجام هم استفاده‌ای کند، تأکید کرد: دولت تدبیر و امید برای این سؤال که دولت برای رفع بیکاری چه اقدامی انجام داده است، پاسخی ندارد که دلیل آن هم مشخص است چرا که دولت یازدهم همه موضوعات را به برجام گره زده است.