اقامت در کاخ آلوارودا برای بسیاری از مردم برزیل یک رویا به حساب می‌آید؛ اما "میشل تمر"، رئیس جمهور این کشور، حاضر به زندگی در آن نشد و بنا بر دلایل عجیبی کاخ ریاست جمهوری را ترک کرد.

میشل تمر مدعی شده است در کاخ ریاست جمهوری ارواح ساکن هستند و صداهای ترسناکی که از دیوار‌ها و اتاق‌های آن به گوش می‌رسد دلیل اصلی نقل مکان وی به همراه همسر و پسرش به مکان دیگری بوده است.

تمر ۷۶ ساله به همراه همسرش مارسلا و پسر هفت ساله‌شان به خانه معاون رئیس جمهور در خیابانی که کاخ آلوارودا در آن واقع است، نقل مکان کرد.

برخی روزنامه‌های برزیل فاش کردند همسر میشل تمر حتی یک کشیش را به کاخ آورد تا ارواح را بیرون کند. رئیس جمهور برزیل مدعی شد از همان شب اول به دلیل وجود انرژی‌های منفی در کاخ نمی‌توانسته درست بخوابد.

" آلوارودا" در زبان محلی به معنای "سپیده‌دم" است و "اسکار نیمار" معمار برزیلی آن را طراحی کرده است. این کاخ دارای یک استخر بزرگ، زمین فوتبال، یک کلیسای کوچک، مرکز درمانی و فضای سبز وسیعی است.

تا پیش از ساکن شدن میشل تمر در کاخ ریاست جمهوری، "دیلما روسف"، رئیس جمهور پیشین برزیل، در آن اقامت داشت. روسف به اتهام سوءاستفاده از بودجه دولتی استیضاح و از سمت خود برکنار شد.