این روزنامه به نقل از "ساجی طعمه"، یکی از اعضای کمیسیون امور عربی و بین المللی در پارلمان سوریه نوشت: "دمشق به نیروهای عراقی اجازه داده است که به مواضع داعش در خاک سوریه حمله کنند."

گفتنی ست حیدر العبادی، نخست وزیر عراق از آمادگی جنگنده های عراقی برای حمله به مواضع و محل تجمع تروریست ها در داخل سوریه خبر داده است.

"ساجی طعمه" تصریح کرد: "ما و عراق با خطر واحدی رو به رو هستیم؛ هر دو کشور با داعش می جنگند." وی گفت که سالهاست که بین دو کشور برای مبارزه با تروریسم هماهنگی وجود دارد و ورود جنگنده های عراقی به خاک سوریه برای حمله به تروریست ها بدون اجازه دمشق امکان پذیر نبود. "طعمه" خاطرنشان کرد که احتمال ورود جنگنده های سوری به خاک عراق برای تعقیب تروریست ها در منطقه مرزی، دور از ذهن نیست.

این عضو پارلمان سوریه افزود: "تروریست ها با فرار از موصل سعی می کند وارد دیر الزور شوند." وی تأکید کرد که نیروهای مسلح عراقی تروریستها را تا داخل سوریه تعقیب می کنند.

شایان ذکر است که العبادی، نخست وزیر عراق، آمادگی نیروهای عراقی را برای نابودی تروریست ها نه فقط در داخل عراق بلکه در کشورهای همسایه اعلام کرده بود. و البته منظور وی از کشورهای همسایه، بیشتر سوریه است. وی ضمن تأکید بر احترام به تمامیت ارضی کشورهای همسایه تصریح کرده بود که کشورش لحظه ای در حمله به مواضع تروریست ها در کشورهای همسایه تردید نمی کند.

جنگنده های عراقی در اواخر فوریه گذشته به مواضع تروریست ها در شهر مرزی البوکمال در داخل سوریه حمله کردند. در آن زمان گفته شد این عملیات با هماهنگی دولت سوریه انجام شده است.