فخرالدین واعظ‌آشتیانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره  برنامه‌های آموزشی این وزارتخانه برای دانش‌آموزان در ایام تعطیلات عید گفت : تعطیلات عید خللی در برنامه آموزشی دانش‌آموزان وارد نمی‌کند. تعطیلات نوروزی طبق سال‌های گذشته بوده و معمولاً مدارس برنامه‌هایی برای دانش‌آموزان دارند که در دو هفته تعطیلات و حتی در مسافرت‌ها نیز دانش‌آموزان این برنامه را داشته باشند.

وزیر آموزش‌و پرورش افزود: مسافرت‌ رفتن و داخل اجتماع شدن نیز از تکالیف عید نوروز محسوب می‌شود.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از مدارس تکالیف دیگری نیز به دانش‌آموزان داده‌اند عنوان کرد: این بحث اختیاری است و مدارس می‌توانند تکالیف دیگری در نظر بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه تعدادی از مدارس غیردولتی از هم اکنون برای برگزاری آزمون ورودی ثبت‌نام به عمل می‌آورند برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: ما تاریخ دقیقی برای ثبت نام نداریم مراحل گزینشی مدارس معمولاً بعد از عید نوروز است اما ثبت‌نام‌ها در زمانی که ما تعیین کرده‌ایم آغاز می‌شود.

واعظ‌آشتیانی در مورد سوال دیگری مبنی براینکه بازنشستگان آموزش و پرورش هنوز عیدی خود را دریافت نکرده‌اند گفت: عیدی بازنشستگان در اختیار خود صندوق بازنشستگی است و ربطی به آموزش و پرورش پیدا نمی‌کند وطبق روال پرداخت خواهد شد.

وزیر آموزش و پروش در خصوص آخرین وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: گروه تحقیق و تفحص مجلس وجود دارد و بناست کار آنان سریع‌تر تمام شود و گزارش دهند. خود ما نیز همان روال عادی صندوق را دنبال می‌کنیم.