محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس در پنجمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی که دیروز جمعه 6 اسفند در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به توجه دولت آینده به مسائل جاری کشور گفت: دولت آینده باید در حوزه اقتدار و معیشت به معنای عام کار جدی کند.

 

 

وی افزود:‌ اقتدار و جایگاه ولایت حکومت اسلامی و وحدت ملی و استحکام درونی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

زاهدی تصریح کرد: در حوزه علم و فناوری به ویژه فناوری‌های نو و حوزه‌های مرتبط با مباحث هسته‌ای، نانو و زیست فناوری اقتدار کشور باید حفظ شود.

 

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه در بخش معیشت باید اقتصاد مقاومتی گنجانده شود، گفت: بدون شک رکن اساسی اقتصاد مقاومتی توجه به اقتصاد دانش بنیان است به گونه‌ای که ما در مجالس گذشته مصوبه های خوبی را در خصوص اقتصاد دانش بنیان به تصویب رساندیم اما هنوز دولت آیین نامه‌ةای اجرایی آن را تصویب نکرده است.

 

 

وی اضافه کرد: با رایزنی افراد تاثیر گذار در مجلس و 2 سال کار پیوسته احکامی را وارد این قانون کردیم تا پیوندی تنگاتنگ بین دانشگاه و صنعت ایجاد شود.

 

 

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در پایان با اشاره به ضرورت توجه به شرکت‌های دانش بنیان در کشور خاطر نشان کرد: امروز باید در بخش نفت و انرژی سرمایه گذاری‌های عظیمی صورت بگیرد و در مسیری حرکت کنیم که با خودکفایی صاحب تکنولوژی شویم.