علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اولویت اول جهان اسلام اظهار داشت: سرزمین فلسطین قلب جهان اسلام است و قبله اول مسلمین در این کشور قرار دارد به همین خاطر باید توجه ویژه‌ای به آن شود.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این کشور اسلامی توسط دولت غاصب صهیونیستی اشغال شده و ما در جهان اسلام کشور دیگری را نداریم که به این شرایط دچار شده باشد و چنین مشکلی داشته باشد.
 
وی با تأکید به این موضوع که فلسطین قلب جهان اسلام از لحاظ جغرافیای سیاسی و دینی است، تصریح کرد: در این کشور قبور پیامبران الهی وجود دارد که باعث می‌شود اهمیت فلسطین نزد مسلمانان بیشتر شود و از سوی دیگر بیت‌المقدس برای تمامی ادیان الهی چه مسلمان و چه مسیحی قابل احترام و مقدس است.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این سرزمین از هزاران سال پیش متعلق به فلسطینی‌ها بوده و امروز مردم اصیل این کشور را بیرون راندند و یک عده غاصب جای آنها را گرفته‌اند. سوالی که مطرح می‌شود این است اگر اکنون اولویت ما و کشورهای اسلامی فلسطین نیست پس چه چیزی می‌تواند باشد.
 
وی بیان داشت: هیچ کشوری شرایط فلسطین را ندارد و اگر امروز در فلسطین عقب‌نشینی کنیم فردا نوبت سایر کشورهای اسلامی است پس اولویت نخست ما فلسطین است.
 
ولایتی در بخش پایانی سخنانش درباره اقدامات دشمن برای از اولویت خارج کردن مسئله فلسطین خاطرنشان کرد: اقدامات دشمن بر همین اساس است تا فلسطین را از یاد کشورهای اسلامی دور کند، ما باید دقیقا برعکس این رویه عمل کنیم و موضوع فلسطین را زنده نگه داریم.