محمد فیضی نماینده مردم تبریز در موافقت با کلیات بودجه 96 اظهار داشـت: حدود 800 هزار میلیارد تومان از رقم بودجه سال آینده مربوط به شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی و البته دولت است که بیش از 80 درصد بودجه را به خودش اختصاص می‌دهد اما تمرکز مجلس بر روی منابع و مصارف عمومی و درآمدهای اختصاصی است که کمتر از 30 درصد بودجه را به خودش اختصاص می‌دهد.
 
وی با اشاره به اینکه منابع و مصارف عمومی و درآمدهای اختصاصی رقمی در حدود 396 هزار میلیارد تومان از بودجه را شامل می‌شود که 324 هزار میلیارد تومان از آن جاری و فقط 72 هزار میلیارد تومان می‌ماند، ادامه داد: منابع عمومی یا از درآمدهای عمومی مثل مالیات و عوارض گمرکی اخذ می‌شود یا از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای مثل فروش نفت یا واگذاری دارایی‌های مالی مثل اسناد خزانه یا اوراق مشارکت بدست می‌آید. 
 
فیضی با تأکید بر اینکه ما به غیر از این 3 منبع، منبع بودجه‌ای دیگری نداریم و 396 هزار میلیارد تومان مزبور از این منابع بدست می‌آید، تصریح کرد: اگر بخواهیم اتکا به نفت را کم کنیم، با اخذ مالیات به مردم فشار وارد می‌شود.
 
نماینده مردم تبریز با بیان اینکه اگر درآمد عمومی و مالیات را کاهش دهیم از حیث فروش منابع ملی و نفت انتقاداتی را شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: واگذاری دارایی‌های مالی پیش خور نقدیندگی‌های آینده است و ما چاره‌ای جز ایجاد توازن و تعادل بین این 3 منبع نداریم. 
 
وی با اشاره به افزایش بودجه سال 96 نسبت به سال گذشته، گفت: این افزایش نرخ حاکی از آن است که دولت به دنبال رویکردی استنباطی و معقول است و می‌تواند اقدامی در جهت حرکت دادن اقتصاد کشور به سمت رونق تلقی شود.
 
نماینده مردم تبریز با تأکید بر اینکه دولت در بودجه 96 همچنان به هدف کنترل تورم پایبند بوده است، تصریح کرد: دولت با سیاست مالی انبساطی ملایم به دنبال رفع رکود اقتصادی است که توافق کمیسیون تلفیق بودجه با دولت مؤید این ادعا است. 
 
وی با اشاره به دلایل موافقتش با کلیات لایحه بودجه 96 گفت: مطابق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، سهم صندوق توسعه ملی از درآمد صادرات نفت از 20 درصد به 30 درصد افزایش یافته است و این مسئله مطابق با برنامه ششم توسعه است. 
 
فیضی گفت: امیدواریم بخشی از عواید فروش نفت، گاز و میعانات گازی و فراورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار و مولد و فزاینده اقتصادی و حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز و درآمدهای نفتی اختصاص داده شود و با نظارت صحیح از مسیر خودش خارج نشود. 
 
وی با اشاره به افزایش درصد سهم مناطق محروم و نفت‌خیز از 2 درصد به 3 درصد در بودجه سال 96، تصریح کرد: این مسئله گامی مهم در راستای افزایش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌های استانی در سال 96 است.
 
فیضی افزود: دلیل موجه برای دفاع از لایحه بودجه 96، افزایش سهم اعتبارات استان‌ها از 168 هزار میلیارد به 284 هزار میلیارد است که هر استان با توجه به شاخص‌های خود از آن بهره خواهد گرفت.
 
نماینده مردم تبریز با بیان اینکه چگونه می‌توان از بازنشسته‌ای که حدود 80 درصد حقوق زمان اشتغالش را دریافت می‌کند انتظار بازگشت مجدد به محیط کارش را نداشت، اظهار داشت: با این حقوق 50 تا 60 درصد زندگی این افراد تأ‌مین می‌شود و با توجه به تورم ایجاد شده، معمولا آنان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
فیضی با تاکید بر اینکه هم برنامه ششم و هم بودجه سال 96 نقطه عطفی در توجه به بازنشستگان است، ادامه داد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین در بودجه 96 به خصوص برای کسانی که حقوق‌شان کمتر از 2 میلیون تومان است، درخور تدبیر می‌باشد. 
 
نماینده مردم تبریز با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و 620 هزار خانواده مستمر بگیر کمیته امداد وجود دارد و 450 هزار خانواده مستمری بگیر، مستمری خود را از بهزیستی می‌گیرند، اظهار داشت: افزایش مستمری افراد تحت پوشش به 200 هزار تومان امری مهم است که در بودجه 96 پیش بینی شده است و مبلغ 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال افراد تحت پوشش این دو نهاد اختصاص یافته است.
 
فیضی با بیان اینکه اگر به آمارها بنگریم از سال 84 تاکنون، هزینه خانوارها در ایران تقریبا 5 برابر بوده اما افزایش درآمدی نسبت به این هزینه وجود نداشته است، خاطر نشان کرد: درآمد ماهیانه افراد در کلان شهرها، اگر کمتر از 2 میلیون و 700 هزار تومان باشد یعنی آنان در خط فقر زندگی می‌کنند که افزایش معافیت مالیاتی حقوق از نقاط قوت بودجه 96 است.