محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به برخی مواضع ترامپ مبنی بر تهدید نظامی ایران اظهار داشت: آمریکا در این 38 سال اگر حمله‌ای علیه کشورمان انجام نداده دلیلش این است که توان چنین حمله‌‌ای را نداشته است؛ کما اینکه این کشور تجربه جنگ عراق و افغانستان را دارد که به ضررش تمام شده است.

وی افزود: اکنون ترامپ نیز بر این نکته تأکید دارد که ما در جنگ‌های عراق و افغانستان هزینه دادیم ولی این کشورها عملا به دست ایران افتاد.

سلیمانی با تأکید بر اینکه اگر هم حمله‌ای از سوی آمریکایی‌ها صورت گیرد ملت ایران رهایشان نمی‌کنند، تصریح کرد: بنابراین اگر از این جنبه نیز نگاه کنیم، آمریکایی‌ها خوب می‌دانند که حمله نظامی به ایران پاسخگو نخواهد بود و برایشان خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به بار خواهد‌ آورد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه مواضع ترامپ مربوط به مسائل داخلی این کشور است، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا مشغول مشکلات داخلی این کشور است و امکان حمله نظامی به کشوری چون ایران برای این کشور در شرایط کنونی غیر قابل تحقق است.

وی در پایان با اشاره به مواضع برخی جریانات داخل کشور مبنی بر دوگانه جنگ یا تسلیم در برابر آمریکا و مواضع رئیس‌جمهور این کشور تصریح کرد: افرادی که چنین اظهاراتی را بیان می‌کنند دنبال این هستند که از آمریکا «لولویی» درست کنند که به وسیله آن رأی مردم را در انتخابات سال آینده بگیرند.