حجت الاسلام مجید انصاری عصر امروز در نشستی کوتاه با خبرنگاران  اظهار داشت: امروز آمریکا در خصوص توافقات هسته‌ای به تعهدات خود عمل نکرده است، لذا هر اقدامی علیه ایران توسط ترامپ پاسخ قاطعی دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز همه می‌دانند که ایران اسلامی در موضوع این توافقات به تمامی تعهدات خود عمل کرده است اما آمریکا نیز باید به این تعهدات پایبند باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت جدید آمریکا نقض بسیاری از توافقات است افزود: اما همگان باید بدانند که پیام ملت ایران به جهان صلح است لذا سیاستمداران آمریکایی باید تاریخ گذشته ملت ایران را به خوبی مطالعه کنند.

انصاری با اشاره به اینکه دولت باید سیاست‌های خود را در رابطه با مواضع آمریکا مشخص کند،‌ افزود: سیاست‌های ایران پس از انقلاب اسلامی واضح بوده است.

وی از مهمترین شعارهای کشور را استقلال، دانست و گفت: استقلال از مهمترین شعارهای مردم در انقلاب اسلامی ایران بوده است که این مهم امروز نیز در تمام حوزه‌ها پیگیری می‌شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کشورهایی مانند رژیم صهیونیستی همیشه به دنبال زورگویی بوده و هستند،‌اما تعاملات ایران همیشه و با تمامی کشورها تعامل و ارتباط سازنده بوده است.

انصاری با تأکید بر اینکه مردم ایران همیشه درصدد تحقق احترام متقابل در دنیا هستند،‌ گفت: اما ایران هرگز زیر بار تهدید، تحریم و تحقیر نخواهد رفت.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: آمریکا باید بداند که با ملت ایران باید با زبان احترام سخن بگوید چرا که ملت ایران غیر این موضوع را نمی‌پسندد.

وی با بیان اینکه عملکرد مسؤولان در دستگاه‌های مختلف باید شفاف‌سازی شود،‌ خاطرنشان کرد: در این راستا در نظر داریم لایحه‌ای را تقدیم مجلس کنیم که در این رابطه مردم به صورت شفاف به اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند.